top of page

Daně pro influencery: Co musíte vědět v roce 2025

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • 28. 4.
  • Minut čtení: 4

Influencering je dnes již poměrně bežná forma podnikání a obživa. A i když jde pro mnohé o vysněnou práci, období daní je pro všechny podnikatele stále stejně nepříjemné. Podat daňové přiznání a zaplatit daň musíte letos do 1. 4. 2025. Pokud podáváte přiznání elektronicky, máte dokonce další měsíc navíc a váš deadline je tedy 2. 5. 2025. Čemu u přiznání věnovat pozornost? Dali jsme dohromady stručný přehled. 


Na stole leží kalkulačka s papíry a rukou, která drží v ruce propisku a vyplňuje formulář k daním.
Daně pro influencery v roce 2025

Když jste freelancer influencer

Nezáleží na tom, jestli jste influencer či freelancer na plný úvazek nebo se jedná o občasný přivýdělek. Pokud pravidelně spolupracujete se značkami, vytváříte reklamní posty a dostáváte za to finanční odměnu, pravděpodobně jste OSVČ a máte „živnosťák“. Proto se daně týkají i vás. Příjmy z influencer marketingu spadají do příjmů podle § 7 Zákona o dani z příjmu fyzických osob.


Většina freelancerů, tedy OSVČ, vyplňuje jen přílohu č. 1 nazvanou „Výpočet dílčího základu daně z příjmu ze samostatné činnosti (§ 7 zákona)“ – s touto přílohou si vystačíte, pokud nemáte příjmy například z vedlejšího zaměstnání.


V přiznání tedy vyplníte:

  • vyplňujete přílohu č. 1 („Výpočet dílčího základu daně z příjmu ze samostatné činnosti“),

  • uvádíte všechny příjmy a související výdaje,

  • zároveň musíte podat přehledy na sociální a zdravotní pojištění.


Do přiznání tedy vyplňujete své příjmy i výdaje a vztahuje se na vás povinnost odevzdat přehledy pro odvody sociálního a zdravotního pojištění.


Paušální výdaje

Můžete si zvolit, zda budete uplatňovat skutečné náklady, nebo paušální výdaje:

  • Pokud využijete paušální výdaje, znamená to, že si jako náklad odečtete 60 % z vašich příjmů (vztahuje se na živnosti typu svobodné povolání, tedy i influencering).

  • Daňový základ pak tvoří zbylých 40 % příjmů, ze kterých následně platíte daň.

  • Maximální částka, ze které lze paušál uplatnit, je 2 000 000 Kč příjmů ročně (ne 1 200 000 Kč – ta hranice platila dříve, už byla zvýšena!).


Když máte influencerství jako "vedlejšák"

Pokud máte díky sociálním sítím příjmy, ale zároveň jste byli v uplynulém roce zaměstnaní, záleží na tom, kolik vám to „vyneslo“.


Pokud jste v uplynulém roce byli zaměstnaní a zároveň jste měli příjmy z influencer marketingu:

  • Příjmy do 6 000 Kč – daňové přiznání podávat nemusíte (pokud máte příjem jen od jednoho zaměstnavatele).

  • Příjmy nad 6 000 Kč nebo příjem od více zaměstnavatelů – musíte všechny příjmy zahrnout do daňového přiznání.


V přiznání pak kombinujete příjmy ze závislé činnosti (§ 6) i příjmy z podnikání (§ 7). Tedy do přiznání pak vyplňujete součet příjmů od zaměstnavatele nebo zaměstnavatelů a taky částky, které za vás za uplynulý rok zaměstnavatel zaplatil jako povinné odvody na zdravotním a sociálním pojištění. Od součtu těchto položek pak odečtete daň zaplacenou zaměstnavatelem a vyjde vám „Dílčí základ daně (ze závislé činnosti) podle paragrafu 6 zákona“.


Na co ještě nezapomenout?

U přiznání nezapomínejte ani na možnost uplatnění slev a daňových zvýhodnění – například na rodinné příslušníky. Jako živnostník si taky můžete odečíst od základu daně položky jako dary (například příspěvky na charitu), odečet úroků z hypotečních úvěrů či penzijního připojištění.


Povinnost podat přiznání a hranice 30 000 Kč

Pamatujte, že pokud vaše příjmy z influencer marketingu překročily v roce 2024 částku 30 000 Kč, vzniká vám povinnost podat daňové přiznání. Tato povinnost vyplývá z § 10 zákona o dani z příjmu fyzických osob.


Slevy na dani

Můžete uplatnit například slevu na poplatníka, studenta, manželku/manžela či dítě.


Nezdanitelné položky

Například úroky z hypotečních úvěrů, příspěvky na penzijní připojištění nebo dary na dobročinné účely.


Oznámení o osvobozených příjmech

Pokud jste obdrželi v roce 2024 osvobozený příjem vyšší než 5 milionů Kč (např. dědictví, dar, prodej podílu ve firmě), musíte to finančnímu úřadu oznámit.


Shrnutí nejdůležitějších termínů v roce 2025:

Povinnost

Deadline

Podání papírového daňového přiznání

1. 4. 2025

Podání elektronického přiznání

2. 5. 2025

Přiznání přes daňového poradce

1. 7. 2025

Podání přehledů ZP a OSSZ

1. 5. 2025 (papír) / 2. 6. 2025 (elektronicky)


Shrnutí a rychlý checklist daňových povinností pro influencery (2024/2025)


1. Připravte si podklady:

  1. Příjmy ze spoluprací a kampaní.

  2. Doklady o nákladech (nebo uplatněte paušální výdaje 60 %).

  3. Potvrzení od zaměstnavatele (pokud máte zaměstnání).

  4. Podklady ke slevám a odpočtům (děti, studium, hypotéka apod.).


2. Podejte daňové přiznání:

  • Papírově: do 1. 4. 2025.

  • Elektronicky: do 2. 5. 2025 (XML přes MOJE daně).

  • Přes daňového poradce: do 1. 7. 2025.


3. Zaplaťte daň:

Zaplaťte daň do stejného dne jako podání přiznání. Číslo účtu finančního úřadu najdete zde.


4. Podejte přehledy na OSSZ a zdravotní pojišťovnu:

  • Papírově: do 1. 5. 2025.

  • Elektronicky: do 2. 6. 2025.


5. Sledujte svoji daňovou schránku (DIS+):

Přihlaste se zde a mějte přehled o všem důležitém.

Daně pro influencery se v mnohém neliší od jiných podnikatelů.Klíčem je správné vyplnění daňového přiznání, včasné podání, využití všech možných slev a dodržení formálních náležitostí, které stát vyžaduje. Pokud si nejste jisti, jestli máte vše správně, můžete využít služeb daňového poradce, který vám nejen sestaví přiznání, ale i posune termín podání až na 1. července 2025. Vyhnete se tak chybám a případným sankcím. Potřebujete pomoci s daněmi nebo vedením účetnictví? Ozvěte se nám – doporučíme vám ověřené partnery, kteří vám ušetří spoustu starostí.

Pozadí na popup NL

REFERENCE OD KLIENTŮ

SAYU zakladatelky

S dlouhodobou spoluprací s dámami z Marion Marketingu jsme nadmíru spokojení. Oceňujeme především skvělý přístup, příjemnou a rychlou komunikaci, spolehlivost, přínos nových nápadů a viditelné výsledky. Děkujeme! <3

Tým SAYU - menstruační kalhotky

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

Četli jste o nás v Hospodářských Novinách
Slyšeli jste o nás na Nova
Četli jste o nás na iDnes a v Mladé Frontě

JSME PARTNERY:

© MARION MARKETING s.r.o. 2025

bottom of page