top of page
Obrázek autoraMartina Scheiner - CEO

Jak na Instagram v roce 2023? Známe aktuální trendy!

Aktualizováno: 13. 11. 2023

Svět se rychle mění, a to platí jak pro ten reálný, tak pro ten virtuální. Instagram si je současné dynamiky dobře vědom, a tak koncem roku 2022 opět vydal zprávu Instagram Trend Report. Je v ní přehledně shrnuto, na co se na jedné z nejoblíbenějších sociálních sítí na Zemi v roce 2023 můžeme těšit.


Při psaní Instagram Trend Reportu se jeho tvůrci zaměřili hlavně na generaci Z. Do té patří ti, kdo se narodili zhruba mezi lety 1996 až 2009. Nejstarším členům generace Z je tedy letos 22 let a začínají ovlivňovat pracovní trh. Prakticky neznají svět bez internetu a digitálních technologií. Report vychází především z rozsáhlé studie uživatelů Instagramu z generace Z ve Spojených státech. Odráží tedy témata, problémy a trendy, které současní američtí dospívající na této sociální síti považují za nejdůležitější.


Recyklace, rekonstrukce, znovupoužití

Pro generaci Z je udržitelnost a životní prostředí klíčovým tématem. Pro rok 2023 bude tedy typické, že zástupci gen Z vezmou módu doslova do vlastních rukou. V souvislosti se stoupajícími obavami o klima se do popředí dostává vlastnoručně vyrobené oblečení jako alternativa rychlé módě, která se masově vyrábí bez ohledu na životní prostředí či pracovní podmínky zaměstnanců. Podle reportu více než polovina respondentů uvedla, že si v roce 2023 plánují vyrábět vlastní oděvy. Šetrná a úsporná gen Z se tedy chce uskromnit a k tomu být více kreativní. Současně se pro mladé jedná o způsob, jak v době rostoucích životních nákladů šetřit nejen přírodu, ale také vlastní peněženku.


Gen Z se hlásí o slovo

Při nakupování bude v roce 2023 brát generace Z důraz na podporu obchodů, podniků a tvůrců, na kterých jim záleží. Vzhledem ke svému aktivismu bude stále více mladých mít při utrácení svých peněz na zřeteli, aby podporovali projekty a komunity, které jim dávají smysl.


Členové generace Z mají silné politické názory. A čím více jich postupně dosáhne volebního práva, tím více budou v politických otázkách vidět a slyšet. Současně se bude samozřejmě zvyšovat i množství mladých aktivních politiků, kteří budou zvedat témata, která jsou mladými vnímána jako důležitá. Očekává se také zájem o témata spojená se zdravím, respektive naopak zdravotním postižením. Ostatně tři ze čtyř uživatelů této věkové kategorie sledují influencera s nějakým handicapem.


Expresivní krása, která chrání

Na rozdíl od starších generací je příslušníky gen Z líčení vnímáno mnohem více jako forma sebevyjádření než jako způsob péče o krásu. Můžeme se tak těšit na experimentální a extravagantní líčení pro každou příležitost. Při výběru konkrétních kosmetických produktů je pro mladé důležité, zda chrání před rostoucím znečištěním ovzduší, extrémním počasím či intenzivním UV zářením.


Vzhůru do Metaverza

O tom, že se stále větší část našich životů bude odehrávat online, už dnes asi nikdo nepochybuje. Pro generaci Z je postupný přechod do Metaverse – světa, kde se realita prolíná s realitou – zcela přirozený. A jejich očekávání nejsou nízká: v Metaverse chtějí budovat nové světy, kde mohou naplno vyjádřit svou individualitu a ideály rovnosti. O tom vypovídá například to, že 67 % uživatelů generace Z se domnívá, že by avatary, tedy jakési naše 3D animované kopie, měly už v příštím roce více odrážet různé typy těla, styly oblékání i odstíny pleti. Dnes je už standardem, že inspiraci pro módu nebo kosmetiku čerpají mladí od virtuálních influencerů, tedy fiktivních postav z pixelů vytvořených počítačem nebo grafikem.


Náš tip: Sledujte nás na našich sociálních sítích LinkedIn, Facebook či Instagram a žádné novinky ani užitečné tipy ze světa online marketingu vám už neuniknou! Jsme online marketingová agentura z Prahy. 🤩


Mladík s virtuálními brýlemi
Pro generaci Z je postupný přechod do Metaverse – světa, kde se realita prolíná s realitou – zcela přirozený.

Sítě jako zdroj příjmů

Vytváření obsahu na sociální sítě za peníze už dávno není jen doménou tvůrců, kteří se tomu věnují na plný úvazek. 64 % uživatelů z gen Z plánuje v letošním roce přes sociální sítě vydělávat. Finanční gramotnost je dnes považována za jednu z nejdůležitějších dovedností a současně spolehlivý způsob, jak urychlit svůj úspěch. Na Instagramu je možné při troše šikovnosti z obsahu generovat příjem a mladí to moc dobře vědí. Sociální síť tomu jde ostatně naproti a začíná testovat placené poskytování svých služeb. Prozatím přináší placené účty na Instagramu pouze několik výhod, jako je vyšší dosah a přímý kontakt s podporou. Je ovšem vysoce pravděpodobné, že benefity spojené s reklamou, tedy možností rychlejšího a většího výdělku na sítí, budou následovat!


Internetoví gurmáni

O tom, že nejlepším způsobem, jak poznávat cizí kultury, je ochutnávání tradičních jídel, není pochyb. Nepochybuje o tom ani generace Z, pro kterou je ovšem typické, že inspiraci pro ochutnání jídel z jiné kultury hledají… kde jinde než online! Rovných 68 % uživatelů sociálních sítí z této generace otevírá brány do jiných kultur skrze kulinářství právě na Instagramu.


Reálné zážitky na prvním místě

Téměř třetina uživatelů gen Z ocení reálné zážitky s tvůrci a influencery, které nejdříve poznali online. Pro tvůrce obsahu bude tedy důležité umět jim v tomto směru vyhovět a organizovat setkání, kde se s fanoušky uvidí tváří v tvář. Kromě toho mladí nadšeně vítají obsah i pro nové formy médií. 40 % z nich si například přeje poslouchat podcasty od svých oblíbenců ze sítí.


Rave je zpět

Zdá se, že časy rave parties, tedy celonočních akcí s elektronickou hudbou, jsou zase tady! Generace Z touží žít v přítomném okamžiku a současně se uvolnit i vybouřit – a to všechno je na rave party tak snadné. Účast na těchto akcích plánuje letos úctyhodných 68 % členů gen Z. Hudbu přitom považují za způsob sebevyjádření a bez zajímavosti není, že více než polovina z nich poslouchá neanglicky zpívající hudebníky.


Seznamování? Už jedině online

Generace Z evidentně prolomila online ledy. Více než polovina těchto uživatelů považuje seznamování ve virtuálním světě za zcela přirozené. Soukromé zprávy na Instagramu jsou přitom ideálním prostorem pro přátelské i milostné konverzace. Zdá se, že pro generaci Z je nekonečné swipování na seznamovacích aplikacích již přežitek. Soukromé zprávy na Instagramu oproti tomu považují za transparentnější a upřímnější způsob komunikace. Zajímavé je také, jakou roli mohou v seznamování hrát memes. Pro téměř polovinu respondentů je v pořádku poslat jako první zprávu neznámému člověku meme. Má to ale háček – 39 % z nich současně uvedlo, že špatný výběr memu může být důvodem, proč nezareagují. A pozor také na horoskopy – téměř polovina uživatelů z gen Z by nechodila s někým, kdo není kvůli svému znamení kompatibilní s tím jejich! 😁


Ať už jste hrdými členy generace Z, nebo ne, díky tomuto článku vás na Instagramu v roce 2023 nic nepřekvapí. Pokud jste na této síti jako doma, mohl by vás zajímat náš další článek o tom, jak na Instagramu používat hashtagy, abyste zlepšili svůj dosah.


Youtuberky natáčejí vlog o líčení
64 % uživatelů z gen Z plánuje v letošním roce přes sociální sítě vydělávat.

Comments


bottom of page