top of page

Vztahy se zákazníky v online prostředí – jak na ně?

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • 1. 2. 2024
  • Minut čtení: 4

Aktualizováno: 24. 6.

Loajální zákazníci by se dali vážit zlatem. Nakupují opakovaně, zkouší nové produkty, průměrně více utrácejí, a přitom stojí méně než zákazníci noví. Abyste je získali, musíte se naučit budovat se zákazníky vztah založená na důvěře. Jak budovat vztahy se zákazníky v online prostředí?


Budovní vztahů se zákazníky v online prostředí - na obrázku je parta 3 žen a 1 muže, který drží tablet
Loajalita zákazníků je výsledkem pečlivého pěstování vztahů. Jak budovat vztahy se zákazníky v online prostředí?

Proč je důležité budovat vztahy se zákazníky?

Loajální zákazníci jsou tím nejcennějším, co máte. Loajalita ale není zadarmo, vybudovat vztahy plné důvěry a porozumění vás bude stát peníze i úsilí. Vynaložené prostředky se vám však mnohonásobně vrátí. Proč je důležité budovat se zákazníky vztah? 


  • loajalita – získat nového zákazníka je až 10x dražší než si udržet stávajícího

  • vyšší hodnota objednávky – podle výzkumů utratí loajální zákazníci až o třetinu více než zákazníci noví a až o 50 % častěji vyzkouší nové produkty

  • osobní doporučení – 78 % lidí věří osobním doporučením, loajální zákazníci vás spíše doporučí svým známým

  • lepší zpětná vazba – díky zpětné vazbě můžete zdokonalovat svůj produkt a přizpůsobovat své služby

  • odolnost vůči konkurenci – loajální zákazníci k vám mají vztah a neodejdou hned tak ke konkurenci jen kvůli výhodnější nabídce


Prostřednictvím budování vztahu se zákazníky zároveň budujete i svou značku. Vaši zákazníci si vás zapamatují jako důvěryhodnou a vnímavou firmu, která se doopravdy zajímá o jejich potřeby. V online prostředí je budování vztahů se zákazníky ještě více potřeba. V prostředí nasyceném reklamou, která bojuje o pozornost, je ještě důležitější ukázat zákazníkům, že pro vás nejsou jen automat na peníze.


Mobilní telefon a uzavřená skupina
Komunikujte se svými zákazníky, můžete jim nabídnout i exkluzivní obsah, který budete sdílet v uzavřené skupině na nějaké platformě.

Naslouchejte a sbírejte data 

Vztah firmy a zákazníka je v mnohém podobný jako jakýkoliv osobní vztah. Základem je pozorně naslouchat potřebám zákazníků. Zajímejte se o jejich názory, trápení i přání a dejte jim prostor pro zpětnou vazbu. Abyste svou cílovou skupinu opravdu poznali, budete si muset o ní něco zjistit. Využívejte nástroje, které vám pomohou analyzovat chování zákazníků a jejich zájem o obsah, produkty a služby. Bez sběru dat se při budování vztahu neobejdete. Dobrá znalost cílové skupiny vám umožní přizpůsobit komunikaci i samotný produkt tak, aby lépe odpovídal zájmům cílovky.


Segmentujte a personalizujte

Na základě dat si zákazníky v CRM rozdělte do segmentů, kterým pak budete moct sdílet obsah jako šitý na míru. E-mailingové nástroje nabízejí možnost přidat k jednotlivým zákazníkům štítek, a dělit je tak do libovolných skupin. Individuální přístup je sice v masovém marketingu nemožný, o jistou personalizaci se však můžete pokusit. Do e-mailu vložte jméno zákazníky a kampaně přizpůsobte jejich předchozím nákupům a chování. Personalizované e-maily mají mnohem větší úspěch – až o 41 % vyšší unikátní míru prokliku. Skvěle v tomto kontextu funguje i malý dárek v podobě slevového kódu k narozeninám. 


Komunikujte i po nákupu

Žádný vztah se neobejde bez komunikace. Komunikujte se zákazníky na sociálních sítích nebo jiných kanálech, zajímejte se o jejich názory, zpětnou vazbu a potřeby. Odpovídejte na komentáře i na zprávy. Jednoduše buďte tam, kde jsou vaši zákazníci, a mluvte s nimi jejich jazykem. Průběžně vyhodnocujte, co funguje a co naopak vaši cílovku nezaujalo, abyste do budoucna mohli přizpůsobit obsah jejich zájmům. 


Důležité je myslet na to, že nákupem proces nekončí, a starat se o zákazníky i poté, co u vás nakoupí. Nabídněte produkty, které by se dotyčnému mohly hodit nebo pošlete e-mail s tipy, jak s koupeným produktem zacházet a využít jeho potenciál na maximum. 


S komunikací se zákazníky a budováním vztahů vám v Marion marketingu rádi pomůžeme. Nabízíme vám kompletní správu e-mailingu i sociální sítě, kterou si náš tým vezme kompletně na starost.


Muž pracující na laptopu a mobilním telefonu
Vytvářejte přínosný obsah

Vytvářejte přínosný obsah  

Už znáte svoje zákazníky? Výborně! Díky tomu jim totiž můžete dodávat hodnotný obsah, který bude odpovídat jejím přáním a potřebám. Netlačte tolik na prodej, přidávejte na sociální sítě i blog příspěvky plné bezplatných rad, tipů a inspirace. Právě obsahový marketing je skvělou cestou k budování důvěry zákazníků ve vaši značku a způsobem, jak ukázat, že vám jde o víc než jen o hodnotu objednávky. S obsahovým marketingem vám rádi pomůžeme. Napište nám a domluvíme se na první bezplatné konzultaci.


Poskytněte dokonalý servis

Důležité je mít rychlou a vstřícnou zákaznickou podporu, která ochotně vyřeší každou potíž vašich zákazníků. Zveřejněte kontaktní údaje, buďte dostupní online a reagujte na dotazy vašich zákazníků. Po nákupu buďte zvědaví na recenze vašich zákazníků a nebojte se zeptat na jejich názor. 


Jednou z dalších možností, jak budovat vztahy se zákazníky, jsou také mobilní aplikace, vývoj mobilní aplikace pak může pomoci zkvalitnit vztahy se zákazníky díky věrnostním programům, push notifikacím či personalizaci.


Udržovat vztahy se zákazníky v online prostředí přesyceném reklamou může být výzva. Stačí se však opravdu zajímat o jejich potřeby, být na kanálech, kde nejčastěji tráví čas a personalizovat vaši komunikaci. Váš proaktivní přístup se vám vrátí v loajalitě zákazníků, která přináší celou řadu výhod od osobní propagace až po vyšší hodnotu všech objednávek. Pokud potřebujete s budováním vztahů v onlinu pomoct, kontaktujte nás a my vám během bezplatné konzultace popíšeme, co pro vás můžeme udělat. 

Mini pozadí duha
Kristýna B. Lagardere

"Velice profesionální a spolehlivá agentura. Připravili pro nás školení na míru, které mělo velký úspěch. Splnilo to vše - obsah, profesionalita a lidský přístup, který zajistil, že se posluchači u prezentace nejen něco dozvěděli, ale měli velmi příjemné dopoledne. Agenturu velice doporučuji jak na konzultace, tak i na školení pro týmy či jednotlivce."

Lagardère Travel Retail – Kristýna Bogolová

Adresa

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

Otevřeno: všední dny 9-17h

Kontakty

+ 420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Mgr. Martina Scheiner, jednatelka

Sociální sítě

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

Důležité

Obchodní podmínky

DIČ: CZ28467281

IČ: 28467281

Viděli jste nás:

Četli jste o nás v Hospodářských Novinách
Četli jste o nás na iDnes a v Mladé Frontě
Slyšeli jste o nás na Nova

© MARION MARKETING s.r.o. 2025

bottom of page