top of page
  • Obrázek autoraMartina - Marblog

Vztahy se zákazníky v online prostředí – jak na ně?

Loajální zákazníci by se dali vážit zlatem. Nakupují opakovaně, zkouší nové produkty, průměrně více utrácejí, a přitom stojí méně než zákazníci noví. Abyste je získali, musíte se naučit budovat se zákazníky vztah založená na důvěře. Jak budovat vztahy se zákazníky v online prostředí?


Budovní vztahů se zákazníky v online prostředí - na obrázku je parta 3 žen a 1 muže, který drží tablet
Loajalita zákazníků je výsledkem pečlivého pěstování vztahů. Jak budovat vztahy se zákazníky v online prostředí?

Proč je důležité budovat vztahy se zákazníky?

Loajální zákazníci jsou tím nejcennějším, co máte. Loajalita ale není zadarmo, vybudovat vztahy plné důvěry a porozumění vás bude stát peníze i úsilí. Vynaložené prostředky se vám však mnohonásobně vrátí. Proč je důležité budovat se zákazníky vztah? 


  • loajalita – získat nového zákazníka je až 10x dražší než si udržet stávajícího

  • vyšší hodnota objednávky – podle výzkumů utratí loajální zákazníci až o třetinu více než zákazníci noví a až o 50 % častěji vyzkouší nové produkty

  • osobní doporučení – 78 % lidí věří osobním doporučením, loajální zákazníci vás spíše doporučí svým známým

  • lepší zpětná vazba – díky zpětné vazbě můžete zdokonalovat svůj produkt a přizpůsobovat své služby

  • odolnost vůči konkurenci – loajální zákazníci k vám mají vztah a neodejdou hned tak ke konkurenci jen kvůli výhodnější nabídce


Prostřednictvím budování vztahu se zákazníky zároveň budujete i svou značku. Vaši zákazníci si vás zapamatují jako důvěryhodnou a vnímavou firmu, která se doopravdy zajímá o jejich potřeby. V online prostředí je budování vztahů se zákazníky ještě více potřeba. V prostředí nasyceném reklamou, která bojuje o pozornost, je ještě důležitější ukázat zákazníkům, že pro vás nejsou jen automat na peníze.


Mobilní telefon a uzavřená skupina
Komunikujte se svými zákazníky, můžete jim nabídnout i exkluzivní obsah, který budete sdílet v uzavřené skupině na nějaké platformě.

Naslouchejte a sbírejte data 

Vztah firmy a zákazníka je v mnohém podobný jako jakýkoliv osobní vztah. Základem je pozorně naslouchat potřebám zákazníků. Zajímejte se o jejich názory, trápení i přání a dejte jim prostor pro zpětnou vazbu. Abyste svou cílovou skupinu opravdu poznali, budete si muset o ní něco zjistit. Využívejte nástroje, které vám pomohou analyzovat chování zákazníků a jejich zájem o obsah, produkty a služby. Bez sběru dat se při budování vztahu neobejdete. Dobrá znalost cílové skupiny vám umožní přizpůsobit komunikaci i samotný produkt tak, aby lépe odpovídal zájmům cílovky.


Segmentujte a personalizujte

Na základě dat si zákazníky v CRM rozdělte do segmentů, kterým pak budete moct sdílet obsah jako šitý na míru. E-mailingové nástroje nabízejí možnost přidat k jednotlivým zákazníkům štítek, a dělit je tak do libovolných skupin. Individuální přístup je sice v masovém marketingu nemožný, o jistou personalizaci se však můžete pokusit. Do e-mailu vložte jméno zákazníky a kampaně přizpůsobte jejich předchozím nákupům a chování. Personalizované e-maily mají mnohem větší úspěch – až o 41 % vyšší unikátní míru prokliku. Skvěle v tomto kontextu funguje i malý dárek v podobě slevového kódu k narozeninám. 


Komunikujte i po nákupu

Žádný vztah se neobejde bez komunikace. Komunikujte se zákazníky na sociálních sítích nebo jiných kanálech, zajímejte se o jejich názory, zpětnou vazbu a potřeby. Odpovídejte na komentáře i na zprávy. Jednoduše buďte tam, kde jsou vaši zákazníci, a mluvte s nimi jejich jazykem. Průběžně vyhodnocujte, co funguje a co naopak vaši cílovku nezaujalo, abyste do budoucna mohli přizpůsobit obsah jejich zájmům. 


Důležité je myslet na to, že nákupem proces nekončí, a starat se o zákazníky i poté, co u vás nakoupí. Nabídněte produkty, které by se dotyčnému mohly hodit nebo pošlete e-mail s tipy, jak s koupeným produktem zacházet a využít jeho potenciál na maximum. 


S komunikací se zákazníky a budováním vztahů vám v Marion marketingu rádi pomůžeme. Nabízíme vám kompletní správu e-mailingu i sociální sítě, kterou si náš tým vezme kompletně na starost.


Muž pracující na laptopu a mobilním telefonu
Vytvářejte přínosný obsah

Vytvářejte přínosný obsah  

Už znáte svoje zákazníky? Výborně! Díky tomu jim totiž můžete dodávat hodnotný obsah, který bude odpovídat jejím přáním a potřebám. Netlačte tolik na prodej, přidávejte na sociální sítě i blog příspěvky plné bezplatných rad, tipů a inspirace. Právě obsahový marketing je skvělou cestou k budování důvěry zákazníků ve vaši značku a způsobem, jak ukázat, že vám jde o víc než jen o hodnotu objednávky. S obsahovým marketingem vám rádi pomůžeme. Napište nám a domluvíme se na první bezplatné konzultaci.


Poskytněte dokonalý servis

Důležité je mít rychlou a vstřícnou zákaznickou podporu, která ochotně vyřeší každou potíž vašich zákazníků. Zveřejněte kontaktní údaje, buďte dostupní online a reagujte na dotazy vašich zákazníků. Po nákupu buďte zvědaví na recenze vašich zákazníků a nebojte se zeptat na jejich názor. 


Udržovat vztahy se zákazníky v online prostředí přesyceném reklamou může být výzva. Stačí se však opravdu zajímat o jejich potřeby, být na kanálech, kde nejčastěji tráví čas a personalizovat vaši komunikaci. Váš proaktivní přístup se vám vrátí v loajalitě zákazníků, která přináší celou řadu výhod od osobní propagace až po vyšší hodnotu všech objednávek. Pokud potřebujete s budováním vztahů v onlinu pomoct, kontaktujte nás a my vám během bezplatné konzultace popíšeme, co pro vás můžeme udělat. 

bottom of page