top of page
  • Obrázek autoraMartina - Marblog

Nejpoužívanější analytické nástroje webů a jejich nastavení

Aktualizováno: 23. 10. 2023

Úžasnou součástí online marketingu je to, že poskytuje ohromné množství dat různého druhu. A právě data jsou klíčem k úspěchu – umožní vám s vyhodnocením efektivity kampaní a vynakládání prostředků i se zlepšením online marketingu v budoucnu. K tomu, abyste důležitá data získali a dokázali je následně využít, vám pomůže webová analytika. Které známe nejpoužívanější analytické nástroje webů?

Počítač zobrazující analytické nástroje webů a jejich nastavení
Analytické nástroje webů a jejich nastavení

Proč používat nejpoužívanější analytické nástroje webů?

Jednou z hlavních výhod prodávání a podnikání na internetu je skvělá měřitelnost a obrovské množství relevantních dat, která jsou k dispozici. V případě marketingu se dají nejlépe využít statistiky o návštěvnících webu a data z internetových vyhledávačů jako Google či Seznam. Díky nim je možné kampaně vylepšit do budoucna, a dokonce je v případě potřeby upravovat v reálném čase. Zároveň data pomohou identifikovat silná místa webu, a naopak odhalit aspekty, kde je prostor ke zlepšení. Pro získání dat musíte mít na svých internetových stránkách správně nastavené a propojené analytické nástroje webů. Díky nim získáte o svých návštěvnících a zákaznících informace, které vám pomohou jim následně servírovat přesně zacílenou a na míru šitou reklamu. A právě to je základem reklamy, která funguje a přinese vám požadované výsledky. Pojďme si nyní představit nejpoužívanější analytické nástroje webů, které jsou navíc zdarma.


Google Analytics 4

Dnes nejpoužívanější platformou pro sběr dat je Google Analytics 4 (GA 4), která od 1. července 2023 plně nahradila předchozí verzi Google Universal Analytics. GA4 je nástroj poskytovaný uživatelům zdarma společností Google a jeho hlavním účelem je analýza webové návštěvnosti. Pro většinu podnikatelů a menších firem může sloužit dokonce jako primární nástroj pro webovou analytiku. Umožní vám lépe pochopit chování vašich návštěvníků a zákazníků – odkud k vám přicházejí, na co klikají a proč u vás nakupují. K tomu vám GA 4 nabídne predikce možného chování návštěvníků v budoucnosti.


Nastavení Google Analytics 4

Pro to, abyste mohli nástroj Google Analytics 4 využívat, si musíte nejprve vytvořit účet Analytics. Poté je nezbytné v nastavení vašeho webu přidat datový stream (proud dat) a váš unikátní Google Analytics kód, čímž povolíte odesílání dat z vašeho webu do GA4. Samotné propojení webu s platformou ovšem nestačí. Musíte si definovat zásadní události (konverze), které chcete na svém webu měřit a následně odesílat do GA4. Konverzí může být například nákup, registrace, přihlášení k newsletteru a další aktivity uživatele na webových stránkách. S definicí a nastavením konverzí vám rádi poradíme, případně můžete využít dalšího bezplaného nástroje jménem Google Tag Manager.


Kompletní postup, jak nastavit Google Analytics 4, najdete zde.


Google Search Console

Dalším bezplatným měřícím nástrojem, který Google uživatelům poskytuje, je Google Search Console. Ten usnadňuje sledování a správu přítomnosti webu ve výsledcích světově nejpoužívanějšího internetového vyhledávače Google. S pomocí Google Search Console se například dozvíte, které stránky Google indexuje, jaké má váš web pozice ve vyhledávání, jak si váš web a jeho konkrétní podstránky stojí v rámci organického vyhledávání nebo na základě kterých konkrétních klíčových slov návštěvníci na váš web chodí. K tomu vám tento nástroj navrhne úpravy pro zvýšení výkonu vašeho webu a zlepšení indexování. Zjistíte také, které odkazy z vašeho webu vedou na neexistující stránky a nástroj vás upozorní i na případné napadení webu virem či škodlivým kódem.


Nastavení Google Search Console

Abyste Google Search Console mohli začít používat, musíte mít založený e-mailový účet na Google (tedy @gmail.com). Po zadání vašich webových stránek budete muset otestovat a ověřit, že jste vlastníkem svých stránek. Přesný postup, jak nastavit Google Search Console, najdete zde.


Meta Pixel

Meta Pixel (dříve Facebook Pixel) funguje jako měřící nástroj, který vám umožní podrobné sledování reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu. Díky datům, která z něj získáte, tak budete moci optimalizovat kampaně na těchto sociálních sítích. Tento nástroj anonymně sbírá o návštěvnících spousty dat díky nimž budete moci reklamy přesně cílit.


Například v rámci remarketingu můžete využít data z facebookové stránky, vašeho instagramového profilu, emailových kontaktů a vašeho webu a cílit tak na uživatele, kteří vaší značku anebo produkty již znají, a máte tedy u nich největší šanci jim něco prodat. Usnadní vám také sestavování dalších okruhů uživatelů pro vaše kampaně na sociálních sítích s Meta Ads.


Nastavení Meta Pixel

K tomu, abyste mohli Meta Pixel využívat, musíte mít nejprve na Facebooku založený profil propojený s nástrojem Meta Business Manager. Přesný návod, jak nastavit Meta Pixel, najdete zde.


Data – klíč k úspěchu v online světě

V rámci online marketingu můžete využít obrovské množství dat, které je o vašich uživatelích či zákaznících k dispozici. V tomto článku jsme zmínili 3 nejvíce používané nástroje webové analytiky, které vám sběr a následné využití dat usnadní.


Pokud máte obavy z toho, že tyto nástroje nezvládnete správně nastavit a propojit se svým webem, obraťte se na nás info@marionmarketing.cz . Se správou a optimalizací těchto nástrojů máme bohaté zkušenosti a s analytikou webu vám rádi pomůžeme. Nenechte si utéct cenná data, která vám pomohou zlepšit výkon vašich stránek a zlepšit reklamu.


bottom of page