Michal Scheiner
5 důvodů, proč využívat Facebook Ads a co k tomu potřebujete?
Aktualizováno: 16. 4.
Efektivní reklamu na sociálních sítích vám bohužel nezajistí pouhé stisknutí tlačítka „propagovat příspěvek“. Proč ke své online propagaci využít právě Meta Ads (dříve FB Ads)? Jak pracují s daty uživatelů a proč je to nejlevnější a zároveň nejefektivnější forma PPC reklamy? V tomto článku se dozvíte, proč byste reklamu na sociálních sítích Facebook a Instagram měli zapojit do svého businessu a co všechno k tomu budete potřebovat.

5 důvodů, proč mít Meta Ads
1. Miliony uživatelů
Hlavním důvodem, proč začít s reklamou na Facebooku a Instagramu je, že na těchto sociálních sítích je nespočet potenciálních zákazníků, kteří nemají o vašem produktu či značce ani tušení. Reklamu můžete těmito kanály cílit velmi efektivně díky tomu, že například Facebook o svých uživatelích sbírá spoustu detailních informací (kde žijí, pracují, jaké mají zájmy, jaké stránky navštěvují, co nakupují, v jakém jsou vztahu atd.).
S Meta Ads je opravdu snadné tyto lidi vyhledat a váš produkt jim naservírovat přímo pod nos. Také je zde nekonečné množství možností, jak pracovat s lidmi, kteří už s vaší firmou v nějakém kontaktu byli, nebo navštívili vaše webové stránky. Z těchto osob pak podle informací, které o nich Facebook má, můžete vytvořit „kopie“, a tím získáte úplně nové relevantní okruhy uživatelů, kteří by o váš produkt či službu mohli mít zájem.
2. Nízká investice
Pro spuštění kampaně na Meta Ads nepotřebujete pro dosažení skvělých výsledků žádné astronomické rozpočty. Oproti jiným PPC reklamám (Google, Seznam), které nemají ani zdaleka takové možnosti optimalizace, umožňuje Meta Ads dosáhnout velkého přínosu už za pár stovek týdně.
3. Detailní přehled o jednotlivých kampaních
Vývoj a úspěšnost kampaní můžete s Meta Ads sledovat kdykoli a téměř v reálném čase. Vidíte jasně, jaké mají výsledky a ještě v průběhu je můžete různě upravovat. Uvidíte například, na co přesně návštěvník kliknul, za kolik nakoupil, jak na reklamu reagoval a další cenné informace, které můžete využít při tvorbě dalších kampaní.
4. Chytrá reklama
Ať už vytvoříte jakkoli zaměřenou kampaň, Facebook a Instagram se vždy snaží, aby byly její výsledky co nejlepší. Tyto sociální sítě navíc pracují s aktuálními daty ještě v průběhu kampaně tak, aby ji zobrazily relevantním uživatelům, kteří budou mít o váš produkt zájem.
5. Snadný remarketing a cross sale
Sociální sítě Facebook a Instagram jsou jako stvořené pro remarketing. Snadno zde můžete například návštěvníkovi připomenout, aby dokončil nákup na vašem webu, nebo aby si pořídil příslušenství k produktu, který u vás nedávno zakoupil. S Meta Ads můžete tyto uživatele snadno vyhledat a prostřednictvím vhodné reklamy je pobídnout, aby udělali, co po nich chcete. Právě remarketing je tak nejsnažší možnost, jak generovat nové prodeje.
Přečtěte si náš článek: 9 kroků k úspěšné online propagaci

Co potřebujete k nastavení a spuštění Meta Ads?
Teď už víte, proč byste kampaně na Facebooku a Instagramu měli začít využívat. Tak si pojďme říct, co je potřeba vytvořit a nastavit před spuštěním kampaně a proč to není jen o běžném zasponzorování zveřejněného obrázku s produktem. :)
Meta Business Manager
Jedná se o základní platformu, kde si vytvoříte firemní účet, ze kterého se všechny kampaně následně spravují. Meta Business Manager propojíte se svou firemní stránkou na Facebooku a profilem na Instagramu.
Účet pro reklamu
Dále je potřeba v Meta Business Manageru vytvořit účet pro reklamu, kde se zadají platební údaje k účtu, ze kterého se budou kampaně financovat. Díky tomu budete mít vždy přehled a kontrolu nad výdaji.
Facebook Pixel
Facebook Pixel je javascriptový kód, který se umístí na web, abyste mohli následně sledovat jednotlivé akce, které zákazník na webu provede. Podle těchto dat, které Facebook pixel neustále sbírá, můžete reklamu cílit na jednotlivé návštěvníky, nebo tvořit různé kombinace cílení (například na ty, kteří nedokončili nákup, ale mají zboží vložené do košíku). Akcí, které můžete sledovat a možností, jak s nimi pracovat, je nespočet. Nastavení Facebook Pixel jde vytvořit přímo v Meta Business Manageru, pro pokročilejší funkce použijte Google Tag Manager.
Pixel se na web nainstaluje podle toho, jaký je váš poskytovatel webových stránek. Pokud je váš web vytvořen s pomocí některého z partnerů, se kterými je Facebook propojen, zvládnete pixel díky snadnému návodu napojit na web sami. Pokud ne, budete muset o jeho přidání požádat svého poskytovatele nebo vývojáře.
Michal, specialista na reklamní kampaně radí: Tuto část doporučujeme nastavit s odborníkem. Často se stává, že jsou měřící kódy na webové stránce nastaveny špatně a tím zásadně ovlivňují výsledky a reporty reklamních kampaní.
Katalog
Katalog je téměř nutností pro každý e-shop. Umožňuje snadné spuštění dynamického remarketingu a snadný náhled produktů přímo na vašem profilu. Katalog se tvoří se také v Meta Business Manageru a propojuje data, které jsou uvedena u jednotlivých produktů na vašem webu (obrázek, cena, popis atd.). Díky Katalogu můžete zobrazovat lidem v reklamě právě ty konkrétní produkty, o které předtím na vašem webu projevili zájem. Výhodou katalogu navíc je, že jej můžete využít i pro prodej služeb.
Napište nám o 15 minutovou konzultaci zdarma! Pokud si s nastavením a kampaněmi nevíte rady, rádi vám pomůžeme. Nabízíme také kompletní optimalizaci, správu a nastavení pro efektivní výkonnostní kampaně, díky kterým začnete na sociálních sítích konečně prodávat!