top of page
  • Obrázek autoraMichal Scheiner

Facebook Ads, 5 důvodů proč je využívat a co k tomu potřebujete?

Aktualizováno: 13. 11. 2023

Efektivní reklamu na sociálních sítích vám bohužel nezajistí pouhé stisknutí tlačítka „propagovat příspěvek“. Proč ke své online propagaci využít právě Meta Ads (dříve Facebook Ads)? Jak pracují s daty uživatelů a proč je to nejlevnější a zároveň nejefektivnější forma PPC reklamy? V tomto článku se dozvíte, proč byste reklamu na sociálních sítích Facebook a Instagram měli zapojit do svého businessu a co všechno k tomu budete potřebovat.

Správa reklam Facebook Ads
Facebook Ads, 5 důvodů proč je využívat a co je třeba


5 důvodů, proč mít Meta Ads


1. Miliony uživatelů

Hlavním důvodem, proč začít s reklamou na Facebooku a Instagramu je, že na těchto sociálních sítích je nespočet potenciálních zákazníků, kteří nemají o vašem produktu či značc tušení. Reklamu můžete těmito kanály cílit velmi efektivně díky tomu, protože například Facebook o svých uživatelích sbírá spoustu detailních informací (kde žijí, pracují, jaké mají zájmy, jaké stránky navštěvují, co nakupují, v jakém jsou vztahu atd.).


S Meta Ads je opravdu snadné tyto lidi vyhledat a váš produkt jim naservírovat přímo pod nos. Také je zde nekonečné množství možností, jak pracovat s lidmi, kteří už s vaší firmou v nějakém kontaktu byli, nebo navštívili vaše webové stránky. Z těchto osob pak podle informací, které o nich Facebook má, můžete vytvořit „kopie“, a tím získáte úplně nové relevantní okruhy uživatelů, kteří by o váš produkt či službu mohli mít zájem.


Zajímavost: Společnost Meta zveřejnila ve druhém kvartálu roku 2023 informaci, že sociální síť Facebook má již přes 3 miliardy uživatelů. V ČR vlastní facebookový účet cca 6 milionů lidí.


2. Nízká investice

Pro spuštění kampaní na Meta Ads nepotřebujete pro dosažení skvělých výsledků žádné astronomické rozpočty. Oproti jiným PPC reklamám (Google, Seznam), které nemají ani zdaleka takové možnosti optimalizace, Meta Ads umožňuje dosáhnout velkého přínosu už za pár stovek týdně.


3. Detailní přehled o jednotlivých kampaních

Vývoj a úspěšnost kampaní můžete sledovat kdykoli a téměř v reálném čase. Přehledně vidíte transparentní data, jaké mají výsledky a ještě v průběhu je můžete různě upravovat. Uvidíte například, na co přesně návštěvník kliknul, za kolik nakoupil, jak na reklamu reagoval a další cenné informace, které můžete využít při tvorbě dalších kampaní.


4. Chytrá reklama

Ať už vytvoříte jakoukoliv kampaň, Facebook a Instagram se vždy snaží, aby byly její výsledky co nejlepší. Tyto sociální sítě pracují s aktuálními daty v průběhu kampaně tak, aby ji zobrazovali relevantním uživatelům, kteří mohou mít o váš produkt doopravdy zájem.


5. Snadný remarketing a cross sale

Sociální sítě Facebook a Instagram jsou jako stvořené pro remarketing. Díky němu se zákazníkovi snadno připomenete. Například aby dokončil nákup na vašem webu, nebo aby si pořídil příslušenství k produktu, který si u vás nedávno zakoupil. S Meta Ads můžete tyto zákazníky snadno znovu oslovit prostřednictvím vhodné reklamy a pobídnout je, aby se na váš web zpátky vrátili a akci dokončili. Právě remarketing je tak nejsnazší možnost, jak generovat nové prodeje.


Přečtěte si náš článek: 9 kroků k úspěšné online propagaci


Proč využívat Facebook Ads / Meta Ads reklamu?
Proč využívat Facebook Ads / Meta Ads reklamu?


Co potřebujete k nastavení a spuštění Meta Ads?

Teď už víte, proč byste kampaně na Facebooku a Instagramu měli začít využívat. Tak si pojďme říct, co je potřeba vytvořit a nastavit před spuštěním kampaně a proč to není jen o běžném zasponzorování zveřejněného obrázku s produktem.


Meta Business Manager

Jedná se o základní platformu, kde si vytvoříte firemní účet, ze kterého se všechny kampaně následně spravují. Meta Business Manager propojíte se svou firemní stránkou na Facebooku a profilem na Instagramu.


Účet pro reklamu

Dále je potřeba v Meta Business Manageru vytvořit účet pro reklamu, kde se zadají platební údaje k účtu, ze kterého se budou kampaně financovat. Díky tomu budete mít vždy přehled a kontrolu nad výdaji.

Facebook Pixel

Facebook Pixel je javascriptový kód, který se umístí na web, abyste mohli následně sledovat jednotlivé akce, které zákazník na webu provede. Podle těchto dat, které Facebook pixel neustále sbírá, můžete reklamu cílit na jednotlivé návštěvníky, nebo tvořit různé kombinace cílení (například na ty, kteří nedokončili nákup, ale mají zboží vložené do košíku). Akcí, které můžete sledovat a možností, jak s nimi pracovat, je nespočet. Nastavení Facebook Pixel jde vytvořit přímo v Meta Business Manageru, pro pokročilejší funkce použijte Google Tag Manager.


Náš tip: Tuto část doporučujeme nastavit s odborníkem. Často se stává, že jsou měřící kódy na webové stránce nastaveny špatně a tím zásadně ovlivňují výsledky a reporty reklamních kampaní. - Michal Scheiner, specialista na reklamní kampaně


Pixel se na web nainstaluje podle toho, jaký je váš poskytovatel webových stránek. Pokud je váš web vytvořen s pomocí některého z partnerů, se kterými je Facebook propojen, zvládnete pixel díky snadnému návodu napojit na web sami. Pokud ne, budete muset o jeho přidání požádat svého poskytovatele nebo vývojáře.


Katalog

Katalog je téměř nutností pro každý e-shop. Umožňuje snadné spuštění dynamického remarketingu a snadný náhled produktů přímo na vašem profilu. Katalog se tvoří se také v Meta Business Manageru a propojuje data, které jsou uvedena u jednotlivých produktů na vašem webu (obrázek, cena, popis atd.). Díky Katalogu můžete zobrazovat lidem v reklamě právě ty konkrétní produkty, o které předtím na vašem webu projevili zájem. Výhodou katalogu navíc je, že jej můžete využít i pro prodej služeb.

Napište nám a spojíme se s vámi zdarma na online meetingu, na jehož základě společně zjistíme, kde je případný problém a s čím vám můžeme pomoci. Nabízíme také individuální online školení a konzultaci pro tvorbu a správu online reklam. Pokud si tedy s nastavením a kampaněmi nevíte rady nebo vám nefungují tak jak byste chtěli, rádi vám pomůžeme. Nabízíme také kompletní optimalizaci, správu a nastavení pro efektivní výkonnostní kampaně, díky kterým začnete na sociálních sítích konečně prodávat!



bottom of page