top of page
Obrázek autoraMartina Scheiner - CEO

Co je SEO a proč se vyplatí s ním pracovat?

Aktualizováno: 24. 6. 2022

SEO je v marketingu téměř všudypřítomná zkratka, ale není se za co stydět, pokud si pořád nejste jistí, co tato písmena znamenají. Důležité je ale vědět, jakým způsobem a jak moc může právě SEO neboli optimalizace pro vyhledávače pomoct vašemu podnikání.

Co je SEO a proč je tak důležité
Co je SEO a proč je tak důležité

Co SEO vlastně znamená?

SEO je zkratka pro „search engine optimization“ – v češtině používáme výraz optimalizace pro vyhledávače. Zjednodušeně se jedná o způsoby, jak se dostat v organickém vyhledávání v online prohlížečích na přední místa bez placené reklamy


S čím vším vám SEO pomůže?

Marketing nejsou jen sociální sítě. Uspořádání textů, celého webu a taky kvalitní obsah ve vašem oboru (s ohledem na principy SEO) vám pomůže dostat se na skvělé pozice ve vyhledávačích, když bude potenciální zákazník hledat online váš typ produktu nebo služby.

  • Zvyšuje návštěvnost vašeho webu z organických vyhledávačů.

  • Zlepšuje pozici vašeho webu při vyhledávání.

  • Vyšší návštěvnost vám pomůže taky s povědomím o vaší značce a s jejím vnímáním u zákazníků.


Co vás čeká, když se pustíte do SEO?

Pokud optimalizaci vůbec nerozumíte, naše rada zní: Nechejte si poradit od odborníka. Nejlépe mu celou SEO agendu rovnou svěřte. SEO je samostatné marketingové odvětví a když se do něj pustíte sami, spálíte na něm až příliš času a energie.


Každý kvalitní SEO specialista, konzultant nebo agentura vám tak rozhodně musí nabídnout následující:


Analýza vašeho současného webu

Zhodnotí, co funguje a co ne, co všechno by se dalo vylepšit a samozřejmě navrhne řešení.


Analýza on-page

To úzce souvisí s celou analýzou webu a jedná se o zhodnocení všeho, co je vidět na vašich stránkách. Například titulky, popisy, navigace apod.


Analýzu klíčových slov

Klíčová slova neboli „key words“ jsou slova nebo slovní spojení související s vaším produktem nebo službou. Úkolem analýzy je zjistit, jestli a jak s nimi pracujete vy a navrhnout možná zlepšení.


Úprava on-page

V této fázi se upravují metadata, obsah webu, ale i grafické prvky.


Návrh obsahové strategie

Využití klíčových slov přirozeně souvisí s tím, že byste měli produkovat nějaký obsah, abyste měli kam klíčová slova vůbec umístit. Nejde jen o úpravu textů na webu, ale skvělým SEO nástrojem je například blog, kde se můžete zaměřit na konkrétní témata a klíčová slova, která chcete k potenciálním zákazníkům komunikovat.


Tvorbu SEO obsahu + reporting

SEO se dá samozřejmě měřit, a tak moc dobře vidíme, jaká KW (klíčová slova) nám fungují a jaká ne. Podle toho se upravuje optimalizace pro co nejlepší možné výsledky.


Co znamená linkbuilding a proč je důležité se propojit s dalšími autory a tematickými weby
Co znamená linkbuilding a proč je důležité se propojit s dalšími autory a tematickými weby

Nezapomeňte na linkbuild

Práce na SEO neznamená jen práce na vašich stránkách a vašem vlastním obsahu. Znamená to také propojit se s dalšími autory a tematickými weby, aby pomocí předem dohodnutých klíčových slov propagovali váš web.

Linkbuilding znamená doslova vytváření odkazů, což je přesně to, co pro vás budou vaši partneři dělat. Můžete se spojit jednak s blogery a influencery, kteří mají kvalitní blog a pro vás relevantní cílovou skupinu. Další možností je spojit se s oborovými weby, které se věnují podobným tématům jako vy.

Tyto partnery můžete buď oslovit napřímo, nebo se můžete připojit na platformu, která to udělá za vás. Tedy podle vámi zvolených tematických okruhů vám nabídne, s kým byste se mohli propojit.


NÁŠ TIP: Přečtěte si náš článek, jak psát kvalitní blog


Chtěli byste začít na SEO pracovat, ale nemáte s ním zkušenosti? Stačí si domluvit konzultaci a v MARION MARKETING vám moc rádi pomůžeme, s čím bude potřeba.



Comments


bottom of page