top of page
  • Obrázek autoraMartina - Marblog

9 kroků k úspěšné online propagaci

Aktualizováno: 30. 3. 2022

Pokud chcete svojí firmu zpropagovat, dostat mezi lidi a začít vydělávat, měli byste celou marketingovou strategii stavět od základu a s ohledem na vzájemné propojení! Bohužel spousta firem si marketingovou strategii dostatečně nepromyslí. Někteří nejprve sypou peníze do influencer marketingu, přitom jejich ostatní prezentace nestojí za (nic) moc, nebo investují příliš mnoho financí do drahé reklamy, bez kvalitního obsahu prezentace. Nebo se soustředí příliš dlouho pouze na jeden jediný způsob marketingu. Pojďme si říct, jak to dělat o trochu lépe a efektivněji!


Když se s klienty na první schůzce sejdeme, nejprve vždycky zjišťuji v jaké fázi z těchto bodů jsou. Zjistíme, jak na svůj business nahlíží, co očekávají, jak moc kritičtí doopravdy jsou, jestli mají moc/málo růžové brýle, jestli jsou otevřeni změnám, atd.


Velmi často se stává, že mají za sebou X kampaní s vlivnými influencery bez viditelného úspěchu. Když podívám na jejich web, nebo prezentaci na sociálních sítích, není se čemu divit... Můžete mít totiž sebevlivnějšího influencera, ale pokud jeho sledující vaše prezentace na sociálních sítích/web nebo samotný produkt nezaujme, nebo dokonce odradí, tak to přijde celé vniveč.


V první řadě by kompletní marketingová strategie měla být od samotné podstaty sestavena následovně:

  1. Kvalitní produkt/služba - ideální je díra na trhu nebo něco, co lidé potřebují

  2. Funkční, jednoduchý a přehledný web - aby si vás zákazníci mohli vždy najít, oslovit a dočíst se nejdůležitější informace

  3. Zapamatovatelný název, značka a logo - aby si vás lidé vždycky spojili a značka měla odpovídající prezentaci

  4. Kvalitní sociální sítě - dle cílové skupiny zákazníků na které chcete cílit

  5. Reprezentativní podklady k prezentaci - protože bez nich ty zákazníky neoslovíte

  6. Efektivní marketingová strategie - která na sebe smysluplně navazuje (viz níže)

Položte si otázku: "Jak jste na tom finančně?"

Veškeré marketingové propagace samozřejmě něco stojí, ale některé jsou měřitelnější, jistější a tím pádem i levnější, než jiné (klidně na první pohled levnější). Ne nadarmo se říká "Nejsem tak bohatý, abych si nakupoval levné (=nekvalitní) věci (v našem případě reklamu :)".


Reklamní propagace by tedy měla být úměrná k vašim financím a velikosti značky, proto vždy postupujte následovně:

  1. Pokud jste na tom tak, že zatím vůbec nic nevyděláváte a spíš proděláváte, začněte s výkonnostním marketingem na Facebooku! Proč je to nejlevnější a nejefektivnější forma propagace, která by měla být na prvním místě si přečtěte v našem posledním článku "Proč využívat Facebook Ads a jak co k tomu potřebujete?".

  2. Pokud už výkonnostní marketing využíváte a zajišťuje vám nějaký stálý základní příjem, můžete se vrhnout na správu a prezentaci na sociálních sítí! Mít kvalitní sociální sítě je v dnešní době už stejný standard jako funkční web. Je to vaše prezentace a lidé vás tam budou vyhledávat stejně jako v klasických vyhledávačích. Proto musí být reprezentativní a adekvátní k tomu, co nabízíte. (Například: Pokud prodáváte luxusní kosmetiku, nemůžete mít na svých sítích "grafický odpad".) Přečtěte si článek na téma: Proč je důležité mít sociální sítě? * Na druhé místo je řadím hlavně protože jsou časově i finančně nákladnější, než výkonnostní marketing.

  3. Pokud máte kvalitní sociální sítě, můžete se pustit i do influencer marketingu! Proč to nejde naopak? Protože influenceři jsou hlavně na sociálních sítích a pokud vás tam budou prezentovat a vy nebudete mít dostatečně dobré sociální sítě, které jejich fanoušky zaujmou, tak vám všichni potenciální zákazníci zase odejdou...


Každá z těchto 3 forem online propagace je vzájemně provázaná, takže byste určitě neměli zůstat pouze u jedné, ale vytvořit postupně efektivní mix. A kombinace v tomto pořadí je tím nejlepším řešením! Pokud si s propagací stále nevíte rady, nebo potřebujete konzultaci, napište nám a sjednejte si 15 minutovou konzultaci ZDARMA!



bottom of page