top of page
  • Obrázek autoraMarkéta

Jaké jsou výhody a nevýhody PPC reklamy?

Název PPC reklamy je odvozen od anglické zkratky „pay per click“ neboli platba za proklik. To znamená, že jako inzerent platíte pouze za návštěvníky webu, které vaše reklama zaujme a oni se kliknutím na ni dostanou až na váš web. Jedná se tak o marketingový nástroj, který má potenciál na vaše stránky rychle přivést hodně relevantních návštěvníků. Jaké jsou výhody a nevýhody PPC?


Jaké jsou výhody a nevýhody PPC reklamy, která má potenciál na váš web může rychle a levně dostat spoustu nových návštěvníků?
Jaké jsou výhody a nevýhody PPC reklamy, která má potenciál na váš web může rychle a levně dostat spoustu nových návštěvníků?

PPC – efektivní způsob online reklamy

Tomu, co to je PPC a jaké jsou v Česku nejvyužívanější PPC systémy, jsme se věnovali v našem minulém článku. Hlavní princip PPC je obsažen už v samotném názvu. Inzerent platí až ve chvíli, kdy na zobrazenou reklamu někdo klikne a dostane se tak na jeho webovky. To PPC odlišuje od jiných typů online marketingových nástrojů, u kterých se platí pevné částky za zásah, zhlédnutí nebo za dobu umístění. Princip PPC spočívá na akci uživatele webu (kliknutí) a platí se tedy pouze za osoby, jež projevily zájem se o inzerentovi či jím nabízených produktech a službách dozvědět více.

Výhody PPC reklamy

  • Přesné cílení – PPC reklamu lze velmi přesně cílit a to například podle klíčových slov vyhledávaných uživateli v internetových vyhledávačích, nebo na sociálních sítích podle charakteristik, zájmů a aktivit konkrétního uživatele. Cílení je možné omezit také regionálně na specifickou zemi, oblast i město. Přesným zacílením reklamy se značně zvyšuje pravděpodobnost, že uživatelé po prokliknutí na váš web udělají to, co po nich chcete – například koupí váš produkt nebo se přihlásí k odběru newsletteru.

  • Rychlost a efektivita – Díky možnosti prakticky okamžitého zobrazení inzerátu dokáže PPC reklama v rychlém čase na web inzerenta přivést relevantní uživatele. Při správném nastavení PPC reklamy se samozřejmě vysoký počet návštěv odrazí na odpovídajícím počtu konverzí.

  • Nízké náklady a rozpočet pod kontrolou – Kvalitně vytvořená a dobře nastavená PPC reklama má potenciál přinést inzerentovi spoustu konverzí a to za relativně nízkou cenu. V PPC kampaních lze nastavit maximální denní limit utracených peněz, což zaručuje, že náklady na tento marketingový kanál budete mít vždy pod palcem. Díky principu platby za proklik má navíc PPC výborný poměr cena/ výkon.

  • Snadná měřitelnost – PPC systémy nabízejí detailní a přehledné statistiky, což umožňuje snadnou měřitelnost. Snadno tak uvidíte, kolikrát a na jaké pozici se inzeráty v daném období zobrazily, kolikrát byla reklama prokliknuta a jaká byla cena za proklik. PPC systémy navíc nabízejí i měření konverzních cílů. Pokud si tedy inzerent před spuštěním PPC kampaní stanoví měřitelné cíle, lze následně jednoduše vyhodnotit, zda jich bylo dosaženo.

  • Flexibilita – Na rozdíl od jiných typů reklam lze PPC kampaně v jejich průběhu měnit. Podle potřeby tak můžete i po spuštění reklamy upravovat jejich nastavení, cílení i textovou či grafickou podobu. K úpravám se stačí přihlásit do reklamního systému a pak provést změny nastavení. Podle náročnosti trvá úprava několik minut, maximálně hodin. Kampaně je kromě upravování také možné libovolně pozastavit.


Nevýhody PPC reklamy

  • Náročnější optimalizace – Reklamní systémy se nepřetržitě vyvíjejí, a tak je nezbytné reklamy přizpůsobovat novým možnostem cílení či formám inzerátů. Kromě toho se na webu neustále objevuje nová konkurence se svými produkty a službami, což má na výsledky kampaní velký vliv.

  • Nutnost kvalitního nastavení – Vytvoření PPC kampaně je sice relativně jednoduché, ovšem pokud má být reklama účinná a přinášet konverze, musí být správně nastavena. K tomu je nezbytné, aby PPC specialista dobře znal reklamní systémy, měl s vytvářením reklam zkušenosti a uměl kampaně spravovat tak, aby byly rentabilní. Efektivní správa PPC kampaní navíc vyžaduje i znalosti dalších nástrojů, jako je například Google Merchant, Google Analytics, Mergado, PPC Bee atd.

PPC vám pomůže zviditelnit web i získat nové zákazníky

Vydařená PPC reklama k vám na web přivede nové uživatele a v ideálním případě napomůže zvýšení počtu konverzí. Zároveň s tímto online marketingovým nástrojem platíte pouze za uživatele, kteří o váš produkt, službu či značku projevili zájem tím, že na reklamu klikli a dostali se tak až na váš web. Jedná se tedy o poměrně levný a efektivní způsob reklamy. Při nešikovném nastavení anebo spravování se ovšem PPC může stát zbytečným výdajem, který nepřinese kýžené výsledky v podobě konverzí.


Pokud si na vytváření a správu PPC kampaní sami netroufáte, svěřte tuto oblast do rukou odborníků z Marion Marketingu. Kromě mnohaletých zkušeností a kvalitně odvedené práce vám nabízíme také individuální přístup a férové jednání. Jaké jsou možnosti PPC reklamy právě ve vašem podnikání, vám rádi povíme během 30minutové nezávazné konzultaci, která je zcela zdarma.

bottom of page