Co je to online marketing a jak pomůže zvýšit prodeje?

Internet k nějakým účelům používá již téměř 90 % české populace a přes web či různé aplikace nakupuje již téměř 60 % Čechů. Množství lidí, kteří přes internet nakupují, neustále roste, s tak je online marketing nutností pro všechny, kdo prodávají nějaké zboží či službu. Co to vlastně online marketing je a jak vám pomůže dosáhnout vašich byznysových cílů?

Online marketing vám pomůže se zvýšením prodejů, budováním značky, hledáním nových zákazníků i budování vztahů s těmi stávajícími.  Notebook s popiskem přidejte se k nám online. :)
Online marketing vám pomůže se zvýšením prodejů, budováním značky, hledáním nových zákazníků i budování vztahů s těmi stávajícími.

Proč se zaměřit na online marketing?

V online prostoru se odehrává stále větší část našeho života a nakupování není výjimkou. Pandemie koronaviru tento trend ještě urychlila: v roce 2021 využívalo internet k nakupování 57 % Čechů, což je o úctyhodných 18 % více než v předpandemickém roce 2019. Dalším efektem koronaviru bylo, že se naplno projevilo, kdo umí reagovat a přizpůsobit se okolnostem. Ti, kdo jako první pochopili, proč je důležité být online, snížili své pandemické ztráty a v řadě případů nadobro změnili způsob svého podnikání. Množství těch, kdo na internetu pravidelně nakupují, se navíc neustále zvyšuje. Podnikatele i firmy nabízející své produkty či služby prakticky v jakémkoliv odvětví tedy dnes úspěchu nezbytně potřebují efektivní online propagaci. Co to tedy je online marketing a jak vám pomůže dosáhnout byznysových cílů?


Online, neboli také internetový, digitální či webový marketing je jednoduše marketing, který probíhá v online prostoru. Vychází přitom z klasických marketingových postupů používaných i mimo internet. Jedná se tedy o jakoukoliv aktivitu, jež propaguje produkt, služby, značku, obchod nebo osoby na internetu. Cíle online marketingu by měly v ideálním případě vycházet z firemní obchodní strategie. Nejčastějším z cílů je podpora a zvyšování prodejů, dále k nim patří také šíření povědomí o značce (branding) či budování vztahu se zákazníky. K dosahování uvedených cílů se využívají nástroje online marketingu, pomocí kterých se firmy či podnikatelé snaží oslovit nové i stávající zákazníky.


Nástroje online marketingu – efektivní a často zdarma

Klasický marketing v offline světě má nejčastěji podobu reklamy v tisku, televizi, rádiu nebo například na billboardech. Obrovskou nevýhodou těchto forem marketingu ovšem je, že jsou velmi nákladné a obtížně se s nimi cílí na konkrétní publikum. Oproti tomu jsou náklady online marketingu nesrovnatelně nižší a současně mohou přinášet skvělé výsledky. Cílení na zákazníky je v online světě navíc mnohem efektivnější, což se s rozvojem technických nástrojů ještě zlepšuje.


Které nástroje online marketingu se používají nejvíce?

  • PPC marketing – placená reklama, kdy zákazník platí za proklik z vyhledávačů, na Facebooku či jinde na internetu. V Česku používá většina inzerentů online reklamní systémy Google AdWords a Seznam Sklik. Na důležitosti ovšem neustále získává také reklama na Facebooku (Meta Ads) a dalších sociálních sítích.

  • SEO – neboli optimalizace pro vyhledávače představuje soubor metod, které zlepšují pozici webu ve vyhledávání. Díky tomu se o značce, produktech či službách dozví více lidí, tedy potenciálních zákazníků a to organicky, čili bez nutnosti vyhledávačům za zobrazení platit.

  • Marketing na sociálních sítích – je skvělým způsobem, jak navázat kontakt se zákazníky a budovat povědomí o značce. Patří sem tvorba obsahu a komunikace s fanoušky na sociálních sítích, jakou jsou Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter, LinkedIn a další.

  • Influencer marketing – je součástí marketingu na sociálních sítích. Jedná se o propagaci značky a produktů influencery, tedy tvůrci obsahu, které na sítích sleduje velké množství fanoušků.

  • E-mail marketing – neboli e-mailing slouží k oslovování zákazníků pomocí e-mailových zpráv. E-maily zasílané zákazníkům mají nejčastěji formu newsletteru, který propaguje produkty a značku.

  • Web – je základní součástí prezentace na internetu. Obsah, funkčnost i grafická podoba webových stránek mohou mít zásadní vliv na množství prodejů.


Ať už je obor vašeho podnikání jakýkoliv, online marketing vám pomůže s navýšením prodejů, hledáním nových zákazníků i budováním pevného vztahu se zákazníky starými. Nástrojů online marketingu existuje hned několik a nové stále přibývají.


Pro váš úspěch v online světě je proto důležité zvolit vhodný mix nástrojů online marketingu a jejich správné nastavení. Právě s tím vám rádi pomůžeme a zajistíme, že na internetu dosáhnete svých marketingových cílů. Jsme tu pro vás, a tak nás neváhejte kontaktovat a domluvte si s námi konzultaci zdarma.