top of page

Jak tvořit kvalitní obsah na sociální sítě?

Obrázek autora: Martina Scheiner - CEOMartina Scheiner - CEO

Aktualizováno: 23. 5. 2020

Sociální sítě nejsou pouze o přidávání hezkých fotek. Pokud chcete, aby váš profil stále rostl, prodával a přivedl vám nové zákazníky, je nezbytné věnovat mu čas a dělat to opravdu kvalitně. Jak tvořit kvalitní obsah na sociální sítě si řekneme v tomto článku.



Tematické a líbivé fotky, úderné texty a správné cílení reklamních příspěvků je značná část úspěchu. Je toho ovšem mnohem víc. Probereme si jednotlivé části, kterým byste se měli vy nebo váš správce sociálních sítí věnovat, pokud chcete vybudovat kvalitní profil, který vaše fanoušky zaujme.

Tématický obsah

Váš obsah by měl mít hlavu a patu. Pokud máte svůj firemní profil, nepatří na něj fotky od moře s vaší rodinou. Příspěvky by měly být tematické, měly by být pro vaše fanoušky něčím přínosné a zajímavé. Uričtě si vytvořte plán, aby na sebe jednotlivé příspěvky


Sladěný feed plní funkci prvního dojmu

Sladěný feed je jedním z důležitých základů u firemního profilu. A o to víc to platí, pokud ještě nejste velká a známá firma či osoba.

Protože když si váš profil rozklikne nový uživatel, který vás nezná, máte jen pár (asi tak 2-3) vteřiny na to, ho zaujmout, aby ihned neodešel, ale naopak si otevřel některý z vašich příspěvků nebo vás v lepším případě začal sledovat.


Hezké fotografie a líbivé příspěvky

Ať se vám to líbí nebo ne, bez hezkých fotografií a líbivých příspěvků to prostě nepůjde. Každá sociální síť má také rozdílné požadavky, jak by měly příspěvky vypadat a co by na nich ne/mělo být, atd.

Základ je ale všude stejný - hezké, ostré a světlé fotky na kterých je na první dobrou vidět o co se jedná a co na fotce je.

A pokud neumíte opravdu dobře fotit, investujte a nechte si své produkty nafotit od produktového fotografa a grafické podklady vytvořit od profesionálů!

Sama jsem bohužel častým svědkem toho, jak značky na svůj profil přidávají nekvalitní a občas přímo hrozné příspěvky, které nikoho, ale opravdu NIKOHO neosloví, ba naopak.

Nebo si po nějaké době začnou myslet, že to dostatečně okoukali a můžou si profil spravovat sami.. Pošlou svého profesionálního správce k šípku... a bohužel.... opak je pravdou. Dosah jim klesne, hezký feed zmizí a celkový profil raketově upadá.

Úderné texty

Texty jsou velká důležitá! A ne každý má dostatečnou slovní zásobu, umí si pohrát s textem, aby měl hlavu a patu a nebyl zároveň příliš dlouhý. Také je velmi často průser v gramatice a posílat své čtenáře na blok místo na blog, je celkem úlet...

Přitom na textech záleží stejně jako na samotné fotce a obsahu.


Chopte se příležitosti

Sledujte, co vaše fanoušky baví, na co vám nejvíce reagují, co od vás sdílí a využijte toho. Repostujte příspěvky vašich fanoušků (i kdyby jen do stories), komunikujte s nimi, děkujte, chvalte, lajkujte.


Způsob komunikace

To, jakým způsobem se svými fanoušky komunikujete má velký dopad na oblíbenost vaší značky a profilu. Odkomunikovat se dá téměř cokoliv. Ale důležité je správně zvolený způsob. A to je často kámen úrazu. Zbytečné emoce, horká hlava nebo nepromyšlená komunikace je často zbytečným hřebíkem do businessové rakve.


Cílení příspěvků

Kdo jsou vaši zákazníci už jistě víte. I těm se snažte své příspěvky přizpůsobit. To se bude týkat také barevnosti fotek, textů i obsahu. Ale hlavně budete mít jasnou představu o tom, na koho reklamní/sponzorované příspěvky cílit a jak tvořit reklamní kampaně.


Bez sponzorovaných příspěvků to nepůjde

Bohužel. Jen těžko se dostanete mezi lidi, když nebudete jednou za čas sponzorovat nějaký váš příspěvek. Ale i tohle je trochu alchymie.

Zvolit vhodný příspěvek, správně ho zacílit, efektivně vytvořit reklamu apod. To jsou všechno znalosti, které byste měli hodně dobře ovládat, pokud nechcete zbytečně sypat své peníze sociálním sítím bez uspokojivého výsledku.

Sladěný feed vám zajistí, že uděláte dobrý první dojem. Tvorba - Marion Marketing
Sladěný feed vám zajistí, že uděláte dobrý první dojem. Tvorba - Marion Marketing

Hlavně mějte vždycky na paměti:

Sociální sítě by měly být zábavné a pro vaše zákazníky něčím přínosné!

Měly by vydělávat vám a ne vy jim!

Vaše příspěvky by měly mít hlavu a patu!

Profil by měl na první pohled zaujmout!

Kvalitní správa sociálních sítí a libivé příspěvky vám mohou s vaším podnikáním raketově pomoci.

Stejně tak jako vám nekvalitní a nepromyšlené příspěvky mohou ublížit. Jak se špatný obsah šíří jako lavina, si řekneme zase příště. :)


Pro odběr našich článků klikněte zde.

527 zobrazení

Comments


Blurred rainbow light refraction texture overlay effect for photo and mockups. Organic dro

REFERENCE OD KLIENTŮ

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel Chronologické Mapy Světových Dějin

Rád bych touto cestou doporučil MARION MARKETING. Pokud jste jako já prošli v on-line už několik velkých agentur, aby jste nakonec přišli na to, že být největší neznamená být nejlepší, tak jste tu správně.
Po 4 letech hledání parťáka, jsem našel MARION MARKETING, kteří o proti jiným neslibovali zázraky, ale přišli s konkrétními úpravami a návrhy reklam tak, že dnes jsme stabilní v příjmech, jak v ČR tak v zahraničí.

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel
Chronologické Mapy Světových Dějin

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

JSME PARTNERY:

Marion Marketing - Socialboa
Jsme stříbrnými partnery Shoptetu
Testujto logo
Logo Hospodářská Komora_edited.png

© MARION MARKETING s.r.o. 2020 

bottom of page