Proč se začít připravovat na vánoční marketing už teď?

Vánoce? Ty jsou daleko. Ale ne z marketingového úhlu pohledu. Vánoční sezóna totiž „markeťákům“ začíná už na podzim a pro hodně podniků je s ohledem na zisky naprosto klíčová. Proto není dobré podcenit přípravy, se kterými doporučujeme začít už teď v létě. Prozradíme vám proč.


Vyberte si správné parťáky

Přesně ta věc, která trvá dlouho a je velice náročná. Pokud se chcete s marketingem vaší značky viditelně posunout, nemůžete všechno dělat sami. Je na čase oslovit vhodné specialisty nebo rovnou marketingovou agenturu.

Než vyberete nové kolegy, se kterými si budete rozumět jak profesně, tak lidsky, může to trvat i pár týdnů. Pak následuje jednání o konkrétní podobě spolupráce a podepsání smlouvy, což může celý proces ještě o chvíli prodloužit.


Náš tip: Pokud se rozhodnete pro menší agenturu nebo freelancera až v září, je velká pravděpodobnost, že na vás již nebude mít volnou kapacitu.

Připravte nadupanou strategii

Když už najdete ideální spolupracovníky, kteří s vámi posunou vaši značku na to správné místo, začnete s tvorbou, plánováním a nastavením jednotlivých marketingových kanálů. Následuje tedy podrobný briefing, několik brainstormingů a tvorba konkrétní strategie.

V ní byste měli zohlednit výsledky z předchozích let nebo například cílovou skupinu, ale především byste si měli být jistí sdělením, které chcete potenciálním zákazníkům komunikovat.


Zvolte kvalitní marketingový mix

Co to je? Je to opravdu mix všech možných kanálů, které chcete a můžete (nejen) pro vánoční kampaně využít. Není dobré se zaměřovat pouze na jeden kanál, jako například sociální sítě, ale rozprostřít komunikaci i budget do více různých kanálů. Rozšiřujete tím počet potenciálních zákazníků.

Vezměte v potaz online kanály, jako jsou už zmíněné sociální sítě, e-mail marketing, influencer marketing, Google Ads, SEO a samozřejmě Facebook kampaně. Je důležité dobře vyvážit brand a výkonnostní marketing.

Nezanevřete ale ani na offline marketing. Pokud bude dobře zacílený, je to stále skvělá možnost prezentace. Zaměřte se tedy taky na offline PR nebo reklamní plochy, pokud vaše kampaň dává smysl z hlediska lokalizace. Pokud nevíte na koho se obrátit, rádi vám doporučíme naše externí partnery.

Neotálejte se spuštěním

Pokud chcete mít připravenou propagaci na Vánoce a nemáte dosud žádnou historii v reklamních účtech, je nutné spustit výkonnostní reklamu už nyní s aktuální nabídkou, aby se do reklamních systémů a algoritmů dostalo co nejvíce dat o zákaznících a provedených konverzních událostech z vaší stránky. Před Vánoci už tak budete mít možnost z dostupných dat vytvořit správné cílové skupiny, nastavit rozpočty pro jednotlivé kanály (IG, FB, Google, Seznam, atd..) a také jakou komunikaci, nabídku a grafiku zvolit. Samotná revize či nastavení jednotlivých reklamních účtů také zabere určitý čas a proto je nyní to správné období, kdy se pustit do práce.


Co vás čeká před prvním spuštěním online propagace?

Online reklamní kampaně na platformách Facebook, Instagram, Google, Seznam, TikTok, LinkedIn atd. mají všechny velmi podobný proces.

  • Nastavení reklamního účtu.

  • Nastavení měřících kódů.

  • Výběr vhodného produktu a nabídky k propagaci.

  • Pořízení vlastních fotografií.

  • Tvorba grafiky a finalizace bannerů.

  • Textace reklamních příspěvků.

  • Nastavení jednotlivých kampaní.

Každý reklamní účet, firma, produkt i reklamní sdělení funguje na koncového zákazníka jinak. Abyste měli jistotu správného zacílení a obecného nastavení kampaně, je nutné s dostatečným předstihem otestovat také různé typy kampaní, formátů či cílových skupin. S tímto vám může pomoci i A/B testování, pokud je na to prostor/rozpočet.

Díky tomu si ověříte, na co vaši fanoušci a potenciální zákazníci lépe reagují. Stejně tak po pár týdnech až měsících zjistíte, zda máte správně nastavené rozpočty u jednotlivých kampaní, a nepřeplácíte zbytečně remarketingové kampaně.


Náš tip: Kampaně by se měly spustit nejpozději koncem letních prázdnin. Pokud jste ještě kampaně nikdy nespouštěli a nemáte přes měřící kódy nasbíraná data o zákaznících, doporučujeme začít ještě o měsíc dříve.


Proč začít s přípravou online reklamních kampaní tak brzy?

  • Nějakou dobu trvá, než se kampaně rozeběhnou a „naučí se“ správné cílení – potřebují dostatek času, aby nasbíraly data pro doručování.

  • Kampaně potřebují také čas na sběr dat pro vyhodnocování výsledků. Až zhruba po 2 až 3 měsících se můžete podívat na relevantní výsledky a zjistit, jaké kanály a forma propagace fungovala nejlépe. Z toho pak budete vycházet do dalších období.

Pokud se budete chtít pustit do vánočních kampaní, neváhejte si na Marion Marketing dohodnout nezávaznou konzultaci. Moc rádi vám se vším pomůžeme.