top of page

Šikovné nástroje: Usnadněte si tvorbu obsahu!

  • Obrázek autora: Martina Scheiner
    Martina Scheiner
  • 1. 11.
  • Minut čtení: 4

Dali jste si předsevzetí, že v roce 2022 už ty sociální sítě pořádně nakopnete? To je skvělé. Ale i když máte spoustu nápadů, to hlavní, co musíte do tvorby obsahu vložit, je čas. Celý proces tvorby obsahu, editování, plánování… komunikace s publikem, tomu všemu musíte váš čas věnovat. Proto jsme pro vás dali dohromady tipy na super aplikace, které vám ulehčí práci rozhodně a ušetří pár hodin!


Mobilní telefon leží na tmavě hnědém stole s otevřenou obrazovkou a na ní jsou viditelné aplikace a nástroje na tvorbu obsahu
Článek: Šikovné nástroje a aplikace pro tvorbu obsahu

Creator Studio

Tento nástroj je vytvořený přímo společností Meta a umožní vám efektivně plánovat a spravovat obsah na Facebooku a Instagramu. Patří vlastně do pomyslného „starter packu“ každého správce sociálních sítí. Hodí se zvlášť v případě, že spravujete více facebookových nebo instagramových stránek.

Je výhodné ho využívat hlavně na plánování obsahu – tedy připravit si fotky/videa a texty na 2 týdny až měsíc dopředu a u všech si určit konkrétní datum a čas publikování. V následujícím měsíci už se tak můžete v klidu věnovat dalším přípravám zajímavého obsahu a nemyslet na publikování příspěvků.

Skvělé je taky sledovat v tomto nástroji základní analýzu vašich příspěvků. Můžete se snadno podívat, kolik lidí příspěvek zasáhl, kolik lidí na něj reagovalo a například jaký den nebo čas je pro publikování nejlepší.

Zoomsphere

Nástrojem pro komplexní a přehledný social media management je právě Zoomsphere. Umožňuje plánování příspěvků, analýzu profilů, ale například i community management. Hodí se opět ve chvíli, kdy máte více účtů – všechny si můžete přihlásit do svého Zoomsphere profilu a odbavovat je z jedné platformy.

Pokud nepotřebujete tak komplexní systém, jako je tento, můžete si vybrat ze spousty dalších plánovačů příspěvků na sociální sítě.

Canva

Tento nástroj ocení každý grafik-amatér! Pokud si nejste jistí ve Photoshopu a vlastně ani nepotřebujete tak pokročilé grafické umění, Canva jistě zachrání vše, co potřebujete. Zvládne totiž opravdu profi vypadající grafiku.

Nabízí verzi zdarma i verzi placenou, ale i free verze toho zvládá už opravdu hodně. Dokáže pracovat s fotkami i videem, nabízí spoustu šablon zdarma, a dokonce má svou vlastní fotobanku, kde můžete vyhledávat fotky podle klíčových slov.

Návrhy si navíc můžete roztřídit do různých složek a sdílet libovolné materiály například se svými kolegy, kteří můžou mít k dispozici buď jen náhled, nebo můžou grafiku rovnou editovat.


Studio (od společnosti GoDaddy)

Dříve známý jako Over. Asi nynější největší konkurent Canvy. Nabízí velmi originální a trendy grafické funkce jako jsou různé šablony, písma a návrhy. Uživatelsky je velmi podobný i když ze začátku malinko méně intuitivní. Je skvělý pro návrh brandingu a grafickou tvorbu pro brandovou konzistenci. A stejně jako Canva je určen i pro amatéry a uživatele bez designérských zkušeností. Kromě tisíců šablon pro obsah na sociální sítě obsahuje také nástroje pro tvorbu logotypu, odstraňuje pozadí, umí tvořit brandová videa a plánovat a publikovat příspěvky.


Remove backround

Další super pomocník pro tvorbu grafiky. Pokud potřebujete na jeden post umístit více produktů, nebo chcete udělat zajímavou koláž, a nemáte k dispozici fotky bez pozadí, tohle je vaše jistota. Z fotek precizně odstraní pozadí, ať už jde o produkt nebo osobu a fotku pak hned snadno stáhnete.

Doporučujeme si ale zaplatit premium verzi, abyste mohli stahovat fotky v plné kvalitě. Horší kvalita fotek z free verze je bohužel viditelná.

Hashtagify

V organickém šíření obsahu samozřejmě pomáhají hashtagy. Jste si ale jistí, že je používáte správně? Hashtag, který vás napadne jako první, totiž vůbec nemusí být ten nejrelevantnější k vašemu příspěvku a zbytečně si tak snižujete možnost dosahu.

Na kontrolu hashtagů nebo na vyhledávání těch, které by se vám mohly hodit, slouží nástroje jako Hashtagify. Ukáže vám, jak moc je který hashtag populární a nabídne vám další, které s tím vaším nejvíce souvisí.

CloudConvert

Dostávají se k vám materiály v různých formátech, jen ne v těch, které potřebujete? Nevadí, všechno se dá zvládnout online! Díky tomuto nástroji konvertujete jakýkoli typ souboru na jakýkoli formát, stačí si vybrat, nahrát soubor a za minutu máte staženo ve stejné kvalitě.


CapCut

Momentálně tato aplikace zažívá svůj obrovský boom. Pro střih a tvorbu krátkých videí na sociální sítě (především TikTok a Instagram) je jednou z nejpoužívanějších. Má mobilní i desktopovou verzi, která usnadní snadný střih videí. Kromě rozsáhlých funkcí mezi které spadá kromě střihu i automatické vylepšení, odebrání pozadí, úprava rychlosti, retuš a další nabízí i obrovské množství šablon pro uživatele, kteří chtějí tvořit zábavná krátká videa, ale bez většího úsilí a časové investice. Mnoho zásadních funkcí je dostupných zdarma což je pro většinu uživatelů klíčové. Jen automatické titulky nejsou pro češtinu ideální a tak doporučujeme kombinaci s aplikací Captions. Je důležité zmínit, že aplikaci vlastní čínská společnost ByteDance, která vlastní také TikTok a sbírá identifikační data a data o obsahu.


Mobilní telefon leží na stole s otevřeným Instagramem a na něm je reels z přednášky Martiny Scheiner

Captions

Z naší osobní zkušenosti se jedná o nejlepší mobilní aplikaci na generování českých titulků z mluveného slova do videí. Máte na výběr ohromné množství písma, stylů a barev. Umožňuje také editaci video úpravy textu, kdy se text automaticky synchronizuje s videem, což je skvělé pro delší obsah. Je velmi jednoduchý pro začátečníky.


Edits

Aplikace na tvorbu videí / reels od společnosti Meta, která má být konkurencí pro CapCut a zároveň lepší než tvorba reels přímo v aplikaci Instagram. Bohužel funkcemi zatím velmi zaostává oproti zmíněné konkurenci, ale pro běžné uživatele může být dostačující. V aplikaci máte přístup ke statistikám a přehledům vašeho profilu na Instagramu (vidíte počet oslovených účtů, lajků, komentářů i přehled sledujících napříč obdobím).

Jestli si i přes tyto tipy pořád nejste jistí, jak vodami sociálních sítí proplouvat, v Marion Marketing vám rádi s čímkoli poradíme. Stačí si domluvit konzultaci!




Mini pozadí duha
Kristýna B. Lagardere

"Velice profesionální a spolehlivá agentura. Připravili pro nás školení na míru, které mělo velký úspěch. Splnilo to vše - obsah, profesionalita a lidský přístup, který zajistil, že se posluchači u prezentace nejen něco dozvěděli, ale měli velmi příjemné dopoledne. Agenturu velice doporučuji jak na konzultace, tak i na školení pro týmy či jednotlivce."

Lagardère Travel Retail – Kristýna Bogolová

Adresa

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

Otevřeno: všední dny 9-17h

Kontakty

+ 420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Mgr. Martina Scheiner, jednatelka

Sociální sítě

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

Důležité

Obchodní podmínky

DIČ: CZ28467281

IČ: 28467281

Viděli jste nás:

Četli jste o nás v Hospodářských Novinách
Četli jste o nás na iDnes a v Mladé Frontě
Slyšeli jste o nás na Nova

© MARION MARKETING s.r.o. 2025

bottom of page