Proč vytvářet videa na výšku?

Reels vládnou online světu. Alespoň tak se to jeví nám, kteří se v onlinu pohybují dennodenně. Pokud vám trend v marketingu na sociálních sítích zatím unikal, už by opravdu neměl. Buďte schopní předehnat konkurenci ve světě sociálních sítí! Jak a proč tvořit videa na výšku?

Proč už byste neměli ignorovat trend vertikálních videí na sociálních sítích? Tento formát vám pomůže dostat se k zákazníkům.
Proč už byste neměli ignorovat trend vertikálních videí na sociálních sítích? Tento formát vám pomůže dostat se k zákazníkům.

Širší využití

Spousta video tvůrců se určitě chytá za hlavu. Ale videa na šířku už opravdu ustupují těm na výšku. Hlavně z důvodu dalšího využití na online platformách a sociálních sítích – většině z nich je totiž vlastní právě formát na výšku. A je to pochopitelné, když tyto sítě používáme primárně na mobilu.

Vertikální videa využijete na IG stories, IG Reels, IGTV, Facebook stories, Facebook Reels, YouTube Shorts a samozřejmě také na TikToku.


Zajímavost: Když se poprvé objevit trend vertikálních videí, shlédnutí provedená na mobilních zařízeních tvořila jen 14 %. V roce 2018 ale toto číslo bylo již 58 %, což je enormní růst a nic nenasvědčuje tomu, že by se měl zastavit.

Zdroj: www.verticalvideos.cz


Větší zásah

Vertikální video má dvě zásadní výhody a obě znamenají pro vás jako autora šanci na zásah většího počtu potenciálních zákazníků.

Video na výšku na telefonu statisticky dokouká víc lidí, jelikož se na něj zkrátka dívá mnohem lépe. Zabere celou plochu obrazovky, a nejen její čtvrtinu, případně nemusíte otáčet svůj mobil do horizontální polohy. Je to pohodlnější.


Video formáty jsou samotnými aplikacemi podporovány a zvýhodňovány vůči jiným formátům (tedy fotkám). Na rozdíl od fotek, které se v dnešní době nezobrazí už ani všem vašim followers, videa mají šanci zobrazit se nejen vašim sledujícím, ale zvyšuje se pravděpodobnost, že se dostanete do kategorie explore a objeví vás tak spousta lidí, které by váš produkt nebo služba mohly zajímat.

Pohodlí na prvním místě

Jak už jsme zmínili výše, formáty se přizpůsobují světu sítí, na které chodíme v naprosté většině případů přes telefon. Pomineme-li fakt, že se na vertikální video lépe dívá, představte si taky, že do videa můžete vtěsnat daleko více informací o vašem produktu, službě nebo značce.

Na Instagram už můžete nahrávat 60s Reels – nezdá se to, ale 60 sekund je už opravdu hodně prostoru. Když si tento čas poměříte s dalším faktem, kterým je to, že lidé na Instagramu nečtou popisky, můžete ve videu daleko lépe předat informace, které potřebujete. Buď jen vizuálně, nebo pomocí headlinů.


Jak začít?

Pokud jsme vás inspirovali k tomu pustit se do tvorby vertikálních videí, máme radost! Jestli nevíte, jak začít, doporučujeme nic neodkládat, začít hned a po menších krůčcích.

  • Nemusíte hned pořizovat profesionální natáčecí techniku – pro začátek stačí kvalitní telefon (jen nezapomeňte před každým natáčením očistit jeho "čočky" 😊 ).

  • Stáhněte si do telefonu jednoduchou aplikaci na stříhání videí. V App Store najdete například aplikaci Mojo, v Google Play zase InShot. Na PC i na telefonu můžete používat aplikaci Canva.

  • Zkoušejte natáčet a stříhat. Jen tak zjistíte, jaké záběry pro vás fungují, jaké ne… a hlavně, jestli potřebujete pomoct.

  • Je vám od začátku jasné, že nejste kreativní typ a vaše videa jsou spíše pro zábavu než pro rozvoj značky? Není nic snazšího než kontaktovat profesionály, jako jsou například naši kolegové z Vertical Videos – agentury, zaměřující se na tvorbu vertikálních videí.

Chcete se dozvědět víc ze světa sociálních sítí a online marketingu obecně? Odebírejte náš newsletter a už žádný článek nepropásnete!