top of page
  • Obrázek autoraMartina - Marblog

Soutěže na sociálních sítích

Aktualizováno: 2. 11. 2021

Soutěž na Facebooku nebo Instagramu je stále jedním ze zaručených způsobů, jak získat silný engagement a přivést potenciální zákazníky na web nebo e-shop. Co si ale jako pořadatel soutěže můžete na sítích dovolit a co už je za hranicí? Facebook má ohledně soutěží pravidla, které je nutné respektovat, i když ne každý to dělá. Jak tedy při vytváření soutěže postupovat?

Jste si jistí, že pořádáte soutěže na sociálních sítích správně?
Jste si jistí, že pořádáte soutěže na sociálních sítích správně?

Proč soutěž děláte

Jakým cílem chcete vůbec soutěž pořádat? Hlavními benefity jsou samozřejmě vysoký engagement nebo příchod nových followers na vaše sociální sítě. Soutěž by ale měla být především způsobem, jak dostat followers/potenciální zákazníky na vaše webové stránky.


Při návštěvě webu vzniká ještě větší šance, že někoho zaujme váš produkt... A možná se podívá na nějaké další. Vy pak můžete sledovat jeho cestu a připravit pro návštěvníka remarketing na míru. Tak ho ještě víc přiblížíte košíku. Díky Facebook Ads a remarketingu totiž připomenete návštěvníkovi, že na něj čeká zboží v košíku, nebo mu můžete nabídnout produkt hodící se k tomu, který už u vás koupil. Je to asi nejsnažší možnost, jak generovat nové prodeje.


 

Zadání soutěže

Znění soutěže by mělo být jednoduché, snadno pochopitelné a taky snadno proveditelné. Nejlepší je tak připravit jednoduchou otázku ohledně vaší značky nebo konkrétního produktu – zkrátka ptejte se na informaci, pro kterou si člověk musí jít na váš web a nějakou chvilku na něm být aktivní.


Soutěžní otázku je zároveň skvělé koncipovat tak, aby musel soutěžící odpovědět celým souvětím, ne jedním slovem. Jednoslovné, „univerzální“ odpovědí může totiž Instagram vyhodnocovat jako spam – tedy spíše účet soutěžícího vyhodnotí jako „robota“. To vše může zbytečně snižovat organický dosah.


Nezapomínejte ani na popis výhry, počet výherců, časové ohraničení soutěže a v neposlední řadě na datum a způsob vyhlášení soutěže.


Aby vaše soutěž zaujala co nejvíc lidí, zkuste taky přímo do fotky k soutěžnímu postu umístit nápis SOUTĚŽ. Ve feedu tak člověk hned uvidí, že může soutěžit. Fotka zkrátka na první pohled více zaujme.


TIP: Pro snadné a férové losování z instagramových komentářů, můžete použít stránku WASK.


 

Pravidla soutěže

Pro bezpečnost vašeho účtu doporučujeme respektovat tyto pravidla:

  • Podmínkou soutěže nesmí být sledování vašeho, ani žádného dalšího profilu.

  • Podmínkou soutěže nesmí být označování jiných profilů v komentářích.

  • Nesmíte po soutěžících vyžadovat ani sdílení stránky/postu se soutěží.

  • Ke každé soutěži musí být sepsaná pravidla, která budou umístěná na vašich stránkách.

  • U soutěže byste měli mít uvedenou informaci, že FB není provozovatelem soutěže.

  • Povolené jsou tedy výzvy k lajkování, komentování, přidání vlastního příspěvku na stránku soutěže.

TIP: Pokud chcete trochu víc podpořit engagement, můžete výše uvedené „zakázané podmínky“ napsat do popisu soutěže jako tip, prosbu, ale nesmí být striktní podmínkou k výhře.


TIP2: Pokud soutěž probíhá ve spolupráci s influencerem, doporučujeme, poslat mu článek zaměřený právě pro influencery Jak (ne)dělat soutěže na sociálních sítích, který mu může být velmi užitečný.


*Děkujeme a pro více tipů a zajímavostí z online světa si přihlaste odběr našich článků.




bottom of page