top of page
  • Obrázek autoraMartina Scheiner - CEO

Trendy v obsahu na sociálních sítích v roce 2024

Abyste udrželi krok s aktuálním děním v online prostředí, přinášíme vám další nálož informací, tipů a doporučení ze světa sociálních sítí. Jaké jsou trendy v obsahu na sociálních sítích v roce 2024? Pojďte se s námi podívat na 11 nejzajímavějších.

Mobilní telefon s otevřenými sociálními sítěmi na displeji
Trendy v obsahu na sociálních sítích v roce 2024

TikTok bude pokračovat v raketovém růstu

I v letošním roce se očekává, že bude TikTok růst nejrychleji ze všech sociálních sítí – jen v Česku už má více než 2 miliony uživatelů. A je nutné si uvědomit, že už se zdaleka nejedná pouze o platformu, jejímž cílem je uživatele prostřednictvím krátkých videí pouze bavit. Pro Generaci Z dnes TikTok představuje spíše vyhledávač trendů a inspirace s tipy na novou hudbu, módu, recepty i zajímavá místa. Pokud tedy cílíte na zákazníky ve věku zhruba 28 let a méně, rozhodně byste měli TikToku dát šanci a využít i toho, že reklama je na něm v porovnání s jinými sociálními sítěmi ještě relativně levná.


Generace Z má významnou kupní sílu

Lidé narození mezi lety 1996–2012 neboli Generace Z se už v roce 2021 stali nejpočetnější generací představující zhruba třetinu světové populace. A ještě zajímavější je předpoklad, že do roku 2025 bude Gen Z reprezentovat 27 % světové pracovní síly. Oproti starším generacím mají tyto ročníky odlišný způsob využívání médií, konzumace obsahu i spotřebitelského chování – 97 % z nich nové produkty a značky hledá právě na sociálních sítích. Pokud generaci, která bude mít během pár let největší nákupní potenciál chcete oslovit, nezapomeňte, že klíčovými tématy pro ni jsou udržitelnost, společenská odpovědnost a transparentnost.


Do tvorby obsahu se bude stále více zapojovat AI

Vzhledem k překotnému tempu vývoje v oblasti vývoje nástrojů umělé inteligence (AI) asi nikoho nepřekvapí, že trendem na sociálních sítích v roce 2024 bude mimo jiné stále běžnější využívání těchto technologií (nejen) při tvorbě obsahu. Přestože je dnes už možné AI využít pro tvorbu kvalitních textů a obrázků, je nutné mít na paměti, jak důležitou roli dnes hraje autentický a uživatelsky generovaný obsah. Způsob komunikace by tedy měl i s využitím AI nadále zůstat lidský. Dále je umělá inteligence skvělý nástroj pro lepší porozumění a zapojení publika.


Bodovat budete s uživatelsky generovaným obsahem

I nadále zůstává mezi uživateli i značkami samotnými velmi populární uživatelsky generovaný obsah neboli UGC (User Generated Content). Jedná se o příspěvky, jejichž podstata je sdělit zkušenost s produktem či službou bez nároku na honorář. V praxi jsou to posty vytvořené samotnými uživateli sítí, který značka následně přesdílí na svém profilu. Jedná se o maximálně autentický obsah, který svou oblibu a důvěryhodnost mezi uživateli asi jen tak neztratí.


Placení za obsah na sítích je dnes už běžné

To co bylo ještě nedávno nemyslitelné, je dnes už realitou – značná část uživatelů sociálních sítí je ochotna za obsah platit. Na sociálních sítích jako Twitter, Facebook či Instagram představuje předplatné pro uživatele způsob, jak se dostat k obsahu, který jejich oblíbení tvůrci vytvořili speciálně pro své nejvěrnější (respektive platící) fanoušky. Díky tomu nejsou tvůrci tolik závislí na příjmech z reklam a spoluprací, což jim dává možnost tvořit kvalitní a skutečně autentický obsah.


Uživatelé si rádi připlatí za ověření účtu

V letošním roce mezi uživateli sociálních sítí Facebook a Instagram značně vzrostl zájem o loni zavedenou možnost placeného ověření účtu pomocí funkce Meta Verified. Osobní i firemní účty jsou na síti označené modrým odznáčkem, což posiluje jejich důvěryhodnost a autenticitu, protože k ověření je potřeba předložit platné osobní doklady či natočit selfie video. Ověřené účty zároveň získají vyšší ochranu proti zneužití či ukradení účtu a snadnější přístup k zákaznické podpoře. Meta současně ověřeným profilům slibuje lepší dohledatelnost a vyšší dosah příspěvků. Předplatné Meta Verified aktuálně stojí 12 USD (280 Kč) při ověření profilu přes web a 15 USD (350 Kč) při ověření přes mobilní aplikaci.


Poroste zájem o mikro influencery

V tomto článku jsme již několikrát zmínili, že nejlépe si dnes vede autentický obsah, a to se samozřejmě týká také reklamy na sociálních sítích. S tím souvisejí změny, které aktuálně probíhají v rámci influencer marketingu. Pro firmy jsou dnes mnohem zajímavější spolupráce s mikro influencery, kteří tvoří autentický obsah a mají sice menší, ale zároveň více zapojené publikum. Současně jsou očima uživatelů mikro influenceři (tedy ti s maximálně 10 tisíci sledujícími) důvěryhodnější a spolehlivější než například celebrity. A větší zapojení mikro influencerů je pro firmy samozřejmě výhodné i finančně.


Obsahu budou i nadále kralovat videa

Současné digitální publikum na sociálních sítí stále více oceňuje rychlé, vizuálně zajímavé a jednoduše stravitelné formáty obsahu. To znamená, že letos budou obsahu na sociálních sítích vládnout krátká a úderná videa. Firmy a značky by se tak měly vydat cestou vytváření krátkých, originálních a snadno zapamatovatelných videí, která budou přizpůsobena specifikům jejich cílové skupiny. 


Kvalitní SEO bude mít stále větší význam

Důležitost SEO neboli optimalizace pro vyhledávače bude stále více důležitá. Pro digitální Generaci Z je vyhledávání podle klíčových slov přirozené nejen na internetových vyhledávačích, ale i v prostředí sociálních sítí. Pokud tedy chcete, aby byl váš obsah dohledatelný a zobrazovaný co nejvíce uživatelům, nezapomínejte u svých příspěvků na SEO a používejte relevantní hashtagy. V rámci sociálních sítí je ideální vytvořit si seznam klíčových slov, která jsou pro vaši značku charakteristická a tvořit obsah, který tato klíčová slova reprezentuje.


Na scéně se objevila nová sociální síť Threads

Na přelomu roku byla uživatelům v Evropě pod názvem Threads zpřístupněna nová sociální síť patřící stejně jako Facebook a Instagram pod společnost Meta. V praxi je Threads zajímavou kombinací mezi Instagramem a Twitterem. Podstatou nové sociální sítě je sdílení textových příspěvků (jako na Twitteru), ovšem zároveň se Threads orientuje na odlehčenější témata typu móda, sport, kultura, lifestyle či jednoduše každodenní život (jako Instagram). Výhoda Threads je, že stačí sdílet text a není nutné trávit hodiny editací dokonalých fotek či videí. Sociální síť Threads je vhodná pro firmy, které chtějí se svými fanoušky a zákazníky v pozitivním smyslu komunikovat a diskutovat. A zároveň zde narazíte na nové publikum, které zavedené sociální sítě příliš nepoužívají.


Značky stále více využívají LinkedIn ke komunikaci

LinkedIn vznikl jako profesní sociální síť, a ještě donedávna fungoval jako místo, kde se můžeme především propojit s kolegy ze svého oboru, a s trochou štěstí dokonce získat novou práci. To se teď začíná měnit. Díky silnému organickému dosahu příspěvků se očekává, že se LinkedIn postupně stane významnou platformou pro influencer marketing. A za zmínku stojí i to, že v letošním roce značky na této sociální síti zveřejňují o 10 % příspěvků více než loni. Část značek totiž v loňském roce opustila sociální síť X (dříve Twitter) a hledají nové alternativy pro komunikaci se svým publikem. LinkedIn je tak sociální síť vhodná nejen pro osobní profesní profily, ale také pro ty firemní.


V tomto článku jsme si shrnuli 11 novinek z obsahu na sociálních sítích v roce 2024. A dalo by se pokračovat, protože dynamika světa sociálních médií je ohromná a změny přicházejí neustále. Pokud na sítě nemáte sami dostatek času a prostoru, dejte nám vědět! Pomůžeme vám vybrat vhodné sítě právě pro vás a vytvoříme originální a funkční obsah, který vám pomůže nejen vybudovat důvěryhodnou značku, ale také dosáhnout vyšších prodejů. Pro začátek stačí vyplnit krátký formulář a na nezávazné konzultaci vám povíme více! 



Yorumlar


bottom of page