Sociální sítě jsou dnes důležitým pomocníkem každého úspěšného podniku. Způsob prezentace a správně zvolený obsah je naprostý základ, který by měl každý správce ovládat. A pokud firma nemá na správu sociálních sítí čas, nebo potřebné znalosti, měla by najít specialistu, který jí se správou pomůže. A proč že je tak důležité, sociální sítě mít?
Proč je tak důležité mít sociální sítě?
Je to další prezentace vás a vaší značky, lidé totiž značky vyhledávají na sociálních sítích stejně často, jako na samotných internetových vyhledávačích.
Také je to skvělý způsob, jak se dostat do podvědomí lidí a oslovit nové zákazníky.
Sociální sítě vám pomůžou přirozeně komunikovat se zákazníky v online světě.
Můžete s nimi být stále ve spojení, ať jsou kdekoliv a kdykoliv.
Mohou váš profil dobrovolně sledovat, vy si tím zajistíte, že jim neutečou žádné novinky a informace i bez placené reklamy.
Mohou označovat vás, vaše produkty či sdílet vaše příspěvky na svých osobních profilech - vytvoří tak organickou a nejpřirozenější formu vaší propagace.
Máte jasný přehled o skupinách a počtu vašich sledujících.
"Vytvoříte si komunitu vašich nejvěrnějších zákazníků, kteří vaší značku milují! Což je základ úspěchu." - Martina Scheiner, CEO Marion Marketing a SOCIALBOA
Proč spolupracovat se specialistou na sociální sítě a nechat si poradit?
Bohužel se stále častěji setkávám s pohledem "Já to zvládnu sám! Na co platit odborníka? Vždyť je to jen přidávání obrázků!" Atd... Omyl. Je toho mnohem víc a za úspěšným profilem ve skutečnosti stojí mraky léta zkušeností, neustálého vzdělávání, progresu a hlavně času. A čas jsou peníze.
Spousta firem si myslí, že správu firemního profilu zvládnou samy. Nechce se jim investovat do kvalitního obsahu a nechtějí spolupracovat s experty přes sociální sítě.
V lepším případě si přečtou pár článků, knih, nebo si dojdou na nějaké školení... Ale bohužel spousta z nich si z toho kromě samotné teorie nic moc neodnese. Není to ovšem často jejich chyba.
Správa sociálních sítí je stejná, jako jakýkoliv jiný obor. Pokud chcete být úspěšní musíte se tomu opravdu věnovat, trvá to nějaký čas, než si všechno osvojíte a naučíte. Také je nutné neustále sledovat aktuality a digitální dění. Změny přicházejí raketovou rychlostí a vy na to musíte reagovat. Další věc je, že sociální sítě jsou velmi specifické a ne všechno se dá naučit, pro něco musíte mít také cit. A to je také bohužel kámen úrazu, některých profilů.
Pokud chcete, aby byl váš profil úspěšný, tak bohužel nestačí jen přidávat hezké fotky, je toho mnohem víc. Přečtete si náš článek na téma "Jak tvořit kvalitní obsah na sociální sítě".
A co bych tedy firmám doporučila?
Položte si nejprve otázku, co od svého profilu na sociálních sítí očekáváte.
Zviditelnění?
Větší prodej?
Nové zákazníky?
Prezentaci značky?
Všechno?!
Buďte k sobě zdravě kritičtí a opravdu upřímně si odpovězte na následující otázky:
Stojí vám za to, ušetřit pár tisíc z měsíčního firemního rozpočtu na úkor vašeho drahocenného času, který investujete do toho, abyste se naučili něco, co vám stejně moc nejde a vlastně vás to ani moc nebaví?
Opravdu jsou vaše příspěvky tak kvalitní, jak si myslíte?
Posunuli jste váš profil někam od doby, co se mu věnujete?
Jsou vaši zákazníci na sociálních sítích?
Jsou obory, které na určité sociální sítě prostě nepatří. Spousta markeťáků vám bude tvrdit, že to tak není, protože ve vás vidí potenciálního zákazníka a samozřejmě zdroj příjmu. Ale co si bude povídat, každá sociální síť je zaměřená na něco jiného a na každé se pohybují jiné skupiny lidí.
Pokud chcete, aby vám profil začal také něco vydělávat a vy jste jeho správou nestrávili jen polovinu svého života, bez viditelného úspěchu a prodeje, popřemýšlejte nad tím, zda by nebylo efektivnější správu vašich sítí přenechat někomu, kdo vám opravdu pomůže.
Protože neumět sociální sítě přeci není ostuda a nejste zdaleka jediní! Každý umí něco jiného a proto je efektivnější zaměřit svou pozornost tam, kde je vaše opravdová síla a nesnažit se zbytečně za každou cenu sedět na všech židlích. :)
Zajímá vás, jak spravujeme sociální sítě klientům my?
Pokud vás naše články zajímají, přihlaste si odběr, aby vám už žádný další neutekl.
Comments