Vánoce už skoro klepou na dveře a nákupní horečka pomalu stoupá! Nečekejte na advent a připravte svůj e-shop na nákupní sezónu co nejdříve. Zákazníci, kteří se chtějí vyhnout předvánočnímu stresu, začínají totiž nakupovat dárky již v listopadu. Přinášíme vám 7 tipů, jak připravit e-shop na Vánoce, aby se váš produkt objevil pod stromečkem u co nejvyššího počtu zákazníků.
1. Naskladněte dostatek vánočních bestsellerů
Základem vánočních příprav je zajistit dostupnost (nejen) vašich obvyklých bestsellerů. Ani sebelepší předvánoční kampaň vám totiž nepomůže k vyšším tržbám, když se vám již pár dní po jejím spuštění začnou tenčit zásoby. Zkrátka a dobře, musíte mít co prodávat. Pohlídejte si, abyste na skladě měli dostatek populárních produktů, které si lidé navykli kupovat jako vánoční dárky. Při plánování zásob se řiďte tvrdými daty z loňských let a naskladněte především takové zboží, po kterém byla v minulosti ve vánočním čase největší poptávka. Data čerpejte ze svého CRM systému, ve statistikách e-shopu, případně z Google Analytics.
2. Převlékněte svůj web do vánočního kabátku
Dejte návštěvníkům webu jasně najevo, že právě u vás seženou prima vánoční dárky. S příchodem listopadu převlečte své stránky do vánočního kabátku, který vykouzlí magickou adventní atmosféru. Pohrajte si s vizuály a grafikou, připravte speciální landing page s tipy na dárky a upravte texty a fotografie nejprodávanějších produktů do vánoční tematiky. Přichystejte také bannery s poutavými claimy nebo potěšte své zákazníky kreativními prvky, jako jsou adventní kalendáře či kola štěstí. Vánoční náladu přineste i na sociální sítě, kde se nabízí změnit úvodní fotografii a publikovat tematické příspěvky. Fantazii se meze nekladou a už vůbec ne o Vánocích.
3. Nechte si pomoci s online marketingem
Úspěšné e-shopy mají jedno společné – umí se pohybovat ve vodách digitálního marketingu. PPC kampaně, SEO, sociální sítě, remarketing i propracované newslettery jsou dnes nezbytnou součástí předvánočního prodeje. Kreativu v inzerci během předvánočního období několikrát obměňte, protože lidé nakupují jinak na začátku období a jinak těsně před Vánoci. Speciální událostí, kterou byste si jako e-shop rozhodně neměli nechat ujít, je (trochu kontroverzní, ale u zákazníků oblíbený) Black Friday. Tento původně americký svátek má tradici už i v Česku a mnoho lidí si zvyklo nakupovat velkou část vánočních dárků právě v tento den.
Pokud máte dost starostí s přípravou a odesláním zboží, přenechte správu své online prezentace našemu týmu v Marion Marketingu. Obraťte se na nás a domluvme si nezávaznou konzultaci, na které se dozvíte, co pro váš e-shop můžeme udělat, abyste získali nové zákazníky a podpořili (nejen) vánoční prodeje. 🎄🎁
4. Zvýrazněte důležité informace
Vánoční sobíci a padající sníh vám k ničemu nebudou, pokud nebudete přehledně informovat o podmínkách doručení a výhodných akcích. Myslete na to, aby se v přehršli vánoční grafiky neztratilo žádné z důležitých sdělení. Na viditelné místo na webu umístěte banner s nejdůležitějšími informacemi a akcemi. Transparentně uvádějte i za jak dlouho zboží doručíte, jaké jsou podmínky vrácení nebo kolik stojí poštovné. Skvěle bude fungovat také vyskakovací okno (tzv. pop-up). Úspěch budou mít i různé formy slev a výhodných nabídek. Nabídněte svým zákazníkům garanci, že jejich dárek doputuje pod stromeček včas. Nejpozději začátkem prosince doplňte do košíku informaci o termínu, do kterého stíháte zásilky do Vánoc doručit.
5. Pomozte zákazníkovi s výběrem
Ne všichni zákazníci mají jasnou představu o tom, čím svým blízkým udělat radost. Pomozte jim s výběrem a poraďte, co u vás na e-shopu seženou. Skvělým pomocníkem bude speciální landing page s tipy na dárky pro ženy, muže, babičky, dědečky nebo děti. Produkty seřaďte podle oblíbenosti či marže. Nezapomínejte ani na sílu content marketingu a nabídněte zákazníkům cenné rady ve článcích na blogu nebo v příspěvcích na sociálních sítích. Aby zákazníci dostali informaci včas a neodešli ke konkurenci, zvažte přes vánoční období zřízení online chatu nebo doplňte své FAQ o časté dotazy ohledně vánočních dárků. Zajistěte také dostatečnou rychlost vašeho webu. Sami si celý proces nákupu průběžně proklikávejte a pravidelně testujte nastavené slevové kódy.
6. Nabídněte sezónní benefity
Prezentujte uživatelům jasné důvody, proč u vás vánoční dárky nakoupit. O Vánocích táhnou nejrůznější bonusy. Prodlužte dobu vrácení zboží, nabídněte vánoční krabičky či obálky nebo se postavte i vy do role dárce a rozdávejte k objednávkám malé dárečky, jako jsou třeba slevy na další nákup.
Nezapomeňte ani na speciální nabídku v podobě dárkových voucherů, které využijete především, podnikáte-li v oblasti služeb. Nejistým zákazníkům však určitě udělají radost, i pokud nabízíte fyzické produkty.
Náš tip: Přibalte v tomto období k nákupu drobný dárek, poděkování nebo přání. Zákazníci tak pocítí zájem z vaší strany. K listopadovým objednávkám zkuste připojit třeba slevový poukaz s omezenou platností do posledního dne, kdy jste schopni zaručit dodání do Vánoc. Tím zákazníka motivujete k nákupu zbývajících dárků zrovna na vašem e-shopu.
- Michal Scheiner marketingový specialista z Marion Marketing
7. Připravte předvánoční obsah nejen na sociální sítě
S přicházejícím adventem se blíží i spousta obstarávání obchodu a zákazníků. Pokud si spravujete obsah na sociální sítě a web sami, vyhraďte si jeden pracovní den na přípravu. Napište články a naplánujte jejich zveřejnění, připravte příspěvky na sociální sítě v postplánu a nezapomeňte ani na předvánoční a vánoční newsletter. Víte jak na to, aby vaše sdělení zákazníky zaujalo? Přečtěte si náš článek o tvorbě newsletteru.
Chcete se dozvědět víc ze světa sociálních sítí a online marketingu obecně? Odebírejte náš newsletter a už žádný článek nepropásnete! Jsme online marketingová agentura Praha.
Comments