Už jste si někdy všimli nekvalitních firemních profilů a jejich příspěvků? Negativní řetězové reakce uživatelů sociálních sítích na nějaký obsah? Proč je důležité mít kvalitní příspěvky na sociálních sítích? Jak vám můžou zničit vaše podnikání? A podle čeho vybírat vhodného člověka na spolupráci? Jak si pod sebou nepodřezat větev?
Mít kvalitní, líbivý a zábavný profil, na který se vaši zákazníci budou rádi vracet a budou ho rádi dobrovolně sledovat, je cílem úspěchu každého profilu na sociálních sítích. Ne vždy se to ovšem povede a v takových případech může nastat pravý opak, dokonce vám to úplně zlikvidovat pověst, dokonce vás to dohnat před soud. A to nikdo z vás opravdu nechce.
Velmi často se to stává, pokud si značka spravuje svůj obsah na sociálních sítích sama. Nedokáže objektivně vyhodnotit co je a není vhodné a přes své ego si nechce připustit, že její publikovaný obsah není v pořádku. Doporučuji na toto téma přečíst si minulý článek, který je zaměřen nejen na to, proč mít sociální sítě, ale také jak si snadno vyhodnotit, zda byste jejich správu neměli raději přenechat odborníkovi.
Sociální sítě vás můžou snadno zviditelnit, nebo přivést ke krachu. Jsou jako lavina.
Stačí pár nepromyšlených příspěvků, které vyvolají negativní pocity u vašich sledujících/ zákazníků, ty to začnou negativně komentovat, virálně sdílet na svých sítích a vás to smete tak rychle, že ani nebudete vědět jak. Nedej bože, když na to celé přijde ze strany firmy naprosto nevhodná reakce.
Už jsme to zažili několikrát a to bohužel i u velkých a světových značek u kterých se podobné věci šíří ještě rychleji.
Co na sítě opravdu nepatří?
Vzhledem k tomu, že firemní profil je čistý business, měly by jít veškeré vaše osobní názory i nevhodná prezentace stranou. Samozřejmě se můžou opravdu vyjímečně objevit nějaké výjimky, ale z 99,9 % platí, že na firemní sociální sítě nepatří:
X Jakákoliv diskriminace
X Genderově nevyvážený obsah
X Urážení a nevhodný způsob komunikace (vždy vystupujte profesionálně i když se vám to nemusí vždy líbit)
X Politická témata
X Nenávistný obsah
X Sexistický obsah
X Nechutný a neestetický obsah (ne opravdu na sítě nepatří otevřené rány - ani když jste plastický chirurg, mrtvé zvíře - když jste řeznictví či jiné podobné příspěvky, které by naprosto zbytečně mohly vyvolat negativní pocity u vašich sledujících. Dá se to udělat i jinak...)
Nespokojení či dokonce uražení uživatelé jsou velké riziko, pro vás a vaší firmu. A šíří se to po sítích jako lavina. Proto je velmi důležité, dobře si rozmyslet co a jak na firemních profilech prezentujete.
Mám pro vás pár příkladů nevhodné komunikace a prezentace nejmenovaných velkých značek, které místo toho, aby si najaly kvalitního správce sítí a karty otočily ve svůj prospěch, tak si akorát pod sebou podřezaly větev a od svých sledujících i ostatních uživatelů to následně dostaly pěkně "sežrat".
Například nedávno byl podobným terčem jeden profil koupelen.
Z nějakého důvodu změnili svou (do té doby celkem efektivní) prezentaci na sociálních sítích a začali obsah tvořit genderově urážlivý, sexistický a opravdu nevhodný. Také grafické zpracování nevyhovalo instagramovým požadavkům a organický dosah klesl. Nenechalo to na sebe dlouho čekat a byl toho plný Instagram.
Naprosto zcestná byla také komunikace online značky oblečení, která to na plné čáře hned po spuštění e-shopu pěkně po... a místo kvalitní podpory a omluvení se za své nezvládnutí situace, se naopak ostře pustila do svých "nových" klientů.
Další podobný případ se stal u další módní značky, která v době koronakrize velmi nešťastně odkomunikovala svůj prodej 1 roušky za 2000 Kč. Způsob prezentace a způsob jak to celé podali svým fanouškům, byl tak nešťastný, že místo pochopení se stali terčem posměchu a vyvolalo to další negativní vlnu, která se po sítích šířila jak samotný virus. Bohužel zrovna tato značka má podobných přešlapů ve své komunikaci již pěknou řádku.
Podobnému fiasku se nevyhnula ani jedna velká firma potravin, která byla zkritizována za své nekvalitní služby známou influencerkou.
A místo omluvy, kompenzace nebo alespoň ticha se ozval přímo zakladatel a na svém veřejném profilu danou influencerku a její sledující vulgárně označil.
Spravujte své sociální sítě chytře, nebo jejich správu přenechejte nám.
Pokud vás baví naše články, přihlaste si odběr, aby vám už žádný další neutekl. :)
Comments