top of page
  • Obrázek autoraMartina Scheiner - CEO

Barterová spolupráce

Aktualizováno: 13. 11. 2023

Co je barter? Proč tuto formu spolupráce ne/využívat a jak se k tomu staví samotní influenceři? Které produkty jsou vhodné a jaké naopak nevhodné? Jak docílit toho, aby barterová spolupráce byla opravdu levná, výhodná a zároveň úspěšná? To vše se dočtete v článku.

Influencerka prezentuje sako před kamerou
Barterová spolupráce s influencery

Co je barterová spolupráce?

Je to takový směnný obchod bez peněz a finančních prostředků. Vy poskytnete produkt/službu influencerovi výměnou za recenzi či reklamu na jeho sociálních sítích.


Vybírejte influencery pro barterovou spolupráci stejně pečlivě, jako kdybyste je měli finančně zaplatit!

Posílat vaše produkty každému, kdo si o ně napíše, nebo každému koho vy rádi sledujete (bez ohledu na jeho zaměření, cílovou skupinu, prezentaci a podobně) je asi stejné, jako kdybyste produkty vzali a šli je rozdávat na ulici.

Další riziko je, že pokud budete produkty takto bez rozmyšlení poskytovat nevhodným nebo dokonce nekvalitním influencerům, tak pak ti kvalitní influenceři, se za vás a vaší značku nebudou chtít postavit a to ani za finanční ohodnocení.


Mějte na paměti, že se stále jedná o reklamu!

I k této formě spolupráce se váže stejná legislativa a pravidla, jako k té finanční.


Hodí se váš produkt pro barterovou spolupráci?

Produkt by měl být v první řadě něčím zajímavý (kvalita, vyšší cena, nedostupnost, prestiž, atd.). Uvědomte si, že i samotné influencery spolupráce něco stojí (i když se to na první pohled nemusí zdát) - čas, kvalitní vybavení, programy, atd. Takže aby s vámi spolupracovali bez finančního ohodnocení, musí je produkt opravdu zaujmout.


Vybírejte influencery úměrně k vašemu produktu.

Barter by měl být adekvátní k jejich zaměření, velikosti a kvalitě.

Například: Nabízejte influencerovi s 20 tisíci sledujícími jako barter řasenku v hodnotě 200 Kč nebo dokonce pouze slevu na váš produkt. Koledujete si o pěkné faux pas a v horším případě vám naopak udělá špatnou reklamu. Přečtěte si 7 tipů, jak vybrat nejlepšího influencera.


Náš tip: Hodnota produktu by měla být minimálně úměrná (spíš vyšší), než je částka, kterou si influencer za spolupráci účtuje. Finanční ohodnocení bývá zpravidla 15-30 % z celkového počtu jeho sledujících.


Jsme online marketingová agentura Praha a rádi vám s influencer marketingem pomůžeme, vybereme vhodné influencery a zajistíme hladký průběh kampaní. Pokud si kampaně chcete spravovat sami, tak můžete použít také skvělou platformu na propojování firem a influencerů SOCIALBOA.


Náš dárek: Vyzkoušejte si vaší první barterovou spolupráci až se 3 influencery ZDARMA přes partnerskou platformu SOCIALBOA. Stačí se do platformy zdarma zaregistrovat a následně se přihlásit k pravidelnému odběru našich článků . Pak už jen stačí napsat nám do zprávy unikátní heslo "SBXMM", abychom vám do vašeho účtu na SOCIALBOA připsali kredity. :)


Comments


bottom of page