top of page
  • Obrázek autoraMartina - Marblog

Obsahový marketing – co to je a proč s ním začít

Aktualizováno: 23. 10. 2023

Obsahový marketing neboli content marketing je velmi efektivní forma propagace vaší značky skrze vytváření kvalitního obsahu pro vaši cílovou skupinu. Skvělý obsah vám dokáže získat nové sledující či čtenáře, se kterými můžete následně pomocí jiných marketingových aktivit pracovat tak, abyste je proměnili ve své zákazníky. V tomto článku se dozvíte, co to je obsahový marketing a proč by měl být součástí marketingového mixu i u vás.

Ukázka našich fotek pro klienty. Ruce držící kosmetické produkty, mobil s profilem z Instagramu, foto ženy s produktem na rameni.
Ukázka některých fotek a obsahu pro obsahovou strategii pro naše klienty.

Obsahový marketing je odvozen od anglického slova content neboli obsah. Jak už název napovídá, pod tímto pojmem se skrývají nejrůznější podoby obsahu, který můžete na svém webu, na sociálních sítích či dalších kanálech na internetu zveřejnit: texty, obrázky, příspěvky na sociálních sítích, videa, newslettery, podcasty, případové studie, články na blogu a další.


Jaké formy může obsahový marketing mít?

  • články na blogu či webech, které navštěvuje cílová skupina

  • příspěvky na sociálních sítích

  • videa

  • newslettery

  • e-booky

  • případové studie

  • podcasty

  • a další

Marketing, který nemá (primárně) prodávat

Velmi důležitým aspektem obsahového marketingu je, že jeho primárním cílem není jako u jiných forem marketingu cokoliv zákazníkům prodávat (alespoň ne viditelně). Místo toho se content marketing soustředí na tvorbu obsahu, který bude pro cílovou skupinu zajímavý a hodnotný. V MARION MARKETINGu se zaměřujeme na tvorbu kvalitního obsahu vytvoříme čtivé články, fotky, texty a mnoho dalšího pro vhodnou prezentaci Vás i Vašich služeb.


Co je cílem obsahového marketingu?

  • zaujmout stávající či potenciální zákazníky

  • zvyšovat povědomí o značce, produktu či službě

  • získat nové sledující či čtenáře

  • komunikovat a interagovat s publikem

  • budovat s publikem pozitivní a důvěrný vztah

Kvalita na prvním místě

Content, který budou uživatelé na internetu s oblibou konzumovat, pro ně musí být přínosný. Hodnotný obsah mívá zpravidla informační, vzdělávací nebo zábavný charakter. Jak už jsme naznačili výše, účelem obsahového marketingu je tvorba kvalitního obsahu a jeho doručení cílové skupině, se záměrem ovlivnit chování publika žádoucím směrem. Velmi důležitým atributem obsahu, který tyto výsledky přinese, je jeho kvalita. Lidé přece nebudou trávit svůj drahocenný čas čtením či sledováním obsahu, který jim nic nedává.


Ne nadarmo se říká, že efektivní marketingové strategie zahrnují vždy skvělý obsah. Pokud chcete být v dnešním konkurenčním prostředí úspěšní, ani sebelepší produkty či služby vám k tomu stačit nebudou. Svému publiku musíte servírovat obsah, který má potenciál ovlivnit či inspirovat jeho chování. Na tomto místě je samozřejmě nutné dodat, že ani špičkový content marketing není samospásný a je nutné jej v marketingovém mixu vhodně kombinovat s marketingovými nástroji, jako je PPC reklama, e-mailing, SEO a další. Těch nejlepších výsledků tedy dosáhnete, pokud se vám podaří vybalancovat content s dalšími nástroji online marketingu.


Dvě marketingové specialistky sedí u stolu a vytváří obsah na internetu.
Účelem obsahového marketingu je tvorba kvalitního obsahu a jeho doručení cílové skupině, se záměrem ovlivnit chování publika žádoucím směrem.

Jaké jsou největší výhody obsahového marketingu?

Pokud přemýšlíte, proč začít s obsahovým marketingem, existuje hned několik pádných důvodů.


Ušetříte za reklamu

Vytvořit kvalitní obsah sice něco stojí, ale počáteční náklady na jeho tvorbu se vám rychle vrátí. To je mimo jiné zásadní rozdíl mezi content marketingem a standardními nástroji online marketingu: do contentu investujeme jen při jeho tvorbě. Jakmile totiž jednou obsah máte, můžete jej používat i několik dalších let.


Váš dosah bude organicky růst

Kvalitní obsah vám zajistí organický růst, protože na vás budou konzumenti vašeho contentu přirozeně odkazovat. Z hlediska SEO neboli optimalizace pro vyhledávače může být cenným zdrojem odkazů doslova jakýkoliv obsah – článek, video, obrázek i další formy contentu. Navíc je pravdou, že algoritmy Googlu pro rozpoznávání kvalitního jsou už dnes mimořádně efektivní. A Google kvalitní obsah miluje a odmění se vám za něj lepším umístěním ve výsledcích vyhledávání, což vám zajistí větší množství návštěvníků a tedy i zákazníků.


Zvýšíte povědomí i důvěryhodnost své značky

V případě, že budete tvořit hodnotný obsah, posílíte u jeho konzumentů důvěru ve své produkty, služby či celou značky. A právě důvěra je v současném konkurenčním prostředí cenným artiklem, bez kterého u vás stěží někdo nakoupí. Skrze hodnotný content navíc zvýšíte povědomí o vaší značce, což opět zvýší vaši důvěryhodnost.


Jaké jsou nevýhody obsahového marketingu?

A stejně jako jiné marketingové metody či nástroje, i obsahový marketing má své nevýhody.


Hůře měřitelná efektivita

Vzhledem k tomu, že primárním cílem obsahového marketingu není prodávat, nedá se jeho efektivita kvantifikovat tak snadno jako například u PPC či bannerové reklamy.


Časová náročnost

U contentu je velmi důležitá jeho kvalita. To znamená, že na tvorbě obsahu by se měli podílet výhradně specialisté, jako jsou copywriteři, správci sociálních sítí a další. S tím se ruku v ruce pojí časová náročnost tvorby kvalitního obsahu, který vaše publikum ocení. Z dlouhodobého hlediska se ovšem čas i peníze investovaného do kvalitného contentu rozhodně vyplatí!


Proč začít s obsahovým marketingem?

V tomto článku jste se dozvěděli, co to je obsahový marketing a jaké jsou jeho cíle. Pod pojmem content marketing se zjednodušeně řečeno skrývá všechen obsah, který na webu v souvislosti se svými produkty či značkou publikujete: příspěvky na sociálních sítích, články na blogu, videa, newslettery, podcasty a další formáty. Na rozdíl od klasických nástrojů online marketingu nemá obsahový marketing primárně prodávat. Jeho záměrem je budovat povědomí o značce, zaujmout a získat nové i stávající publikum a budovat celkově pozitivní obraz vašich produktů či brandu.



Aby byl váš obsahový marketing efektivní, je nezbytné zajistit jeho vysokou kvalitu a také ideální propojení s online marketingovými nástroji, jako je například PPC, SEO či e-mailing. Pokud si nevíte rady, jak na obsahový marketing, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám poradíme s obsahovou strategií. Navíc jsme schopni zajistit vysoce kvalitní obsah, jako jsou články či posty na sociálních sítích a ve vhodné kombinaci s propagací pomocí nástrojů online marketingu.

bottom of page