Jak měřit výsledky influencer marketingu?
- Martina Scheiner
- 28. 4.
- Minut čtení: 4
Aktualizováno: 7. 5.
Jednou z nejčastějších otázek je, jak měřit úspěšnost kampaně s influencery a zda je to vůbec možné. Dobrá zpráva je, že to možné je – a to hned několika různými způsoby.
Pojďme si společně projít ty nejdůležitější principy, metriky a způsoby vyhodnocení, které vám pomohou zjistit, jaký dopad měla vaše kampaň na cílové publikum i na obchodní výsledky.

Stanovení cíle je základ
Pokud nevíte, co chcete měřit, jen těžko zjistíte, zda kampaň splnila očekávání. Cíle kampaně mohou být různé a měli byste je mít promyšlené už ve chvíli, kdy influencera vybíráte. Připravili jsme pro vás 7 tipů, jak vybrat vhodného influencera.
Mezi nejčastější cíle patří:
zvýšení povědomí o značce,
zvýšení počtu followers na sociálních sítích,
návštěvnost webových stránek,
prodej konkrétního produktu.
Zatímco povědomí o značce se nevybuduje během jedné kampaně a měří se obtížněji, u návštěvnosti a prodejů je možné úspěšnost sledovat poměrně přesně.
Každá kampaň má jiné priority a proto musíte sledovat pokaždé trochu jiné metriky.
🚀 Důležitý tip:
Influencer marketing je efektivní zejména tehdy, pokud máte současně dobře nastavené výkonnostní kampaně (např. Meta reklamy, PPC). Jen tak dokážete nové návštěvníky zpětně remarketingovat a přivést je ke konverzi.
1. Statistiky příspěvku
Každý influencer s business účtem má k dispozici podrobné statistiky svých zveřejněných příspěvků – například:
dosah,
míra zapojení sledujících (engagement),
počet interakcí (lajky, komentáře, sdílení).
Po ukončení spolupráce si tyto výsledky vždy vyžádejte, abyste mohli objektivně vyhodnotit výkon kampaně.
Funkce "placené partnerství" na Instagramu
Instagram nabízí možnost označit příspěvek jako "placené partnerství", které přímo propojí váš reklamní obsah s profilem influencera. Využití „placeného partnerství“ je nejen praktické pro měření výsledků, ale také posiluje důvěru sledujících ve vaši značku a zajišťuje, že jste vy i influencer dodrželi správné a transparentní označení digitální reklamy.
Výhody této funkce:
sledujete dosahy a výkon v reálném čase,
transparentní označení buduje důvěru sledujících,
zajistíte dodržení zákonných požadavků na označování reklamy.
2. Tři kouzelná písmena: UTM
Dohodli jste se s influencerem, aby odkazoval na vaše produkty či stránky (například ze Stories nebo článků na blogu)? Vytvořte si pomocí UTM parametrů speciální odkaz, jehož součástí bude označení právě vaší kampaně. S tímto označením pak můžete jednoduše v Google Analytics ověřit, kolik lidí, popřípadě kolik nákupů vám konkrétní post přinesl.
Díky UTM tagům jednoduše v Google Analytics uvidíte:
kolik lidí přišlo přes daný odkaz,
jak se na stránkách chovali,
kolik konverzí daný odkaz přinesl.
🚀 Tip: Vytvořte unikátní UTM odkaz pro každého influencera zvlášť, ať můžete výsledky přesně porovnat.
3. Zkuste slevový kupón
Pokud influencer sdílí příspěvek například v instagramovém feedu, kde nelze přidat odkaz, je ideální využít unikátní slevový kód.
Proč je vhodné vytvořit slevový kód:
přitáhne pozornost sledujících díky výhodné nabídce,
podpoří zájem a zákazníci web pravděpodobněji navštíví,
usnadní sledování počtu nákupů uskutečněných díky konkrétnímu influencerovi.
🚀 Tip od Martiny Scheiner: Minimální výši slevy nastavte alespoň na 10 %, aby byla pro zákazníky opravdu atraktivní.
4. Návštěvnost webu
Skvělou metrikou pro vyhodnocení vlivu kampaně je také návštěvnost vašeho webu. Pokud influencer propaguje vaši stránku nebo e-shop, dost pravděpodobně se vám zvýší návštěvnost oproti průměru a vy víte, že spolupráce s influencerem zákazníky přivedla tam, kam měla.
Návštěvnost můžete sledovat buď přímo ve vašem webovém rozhraní nebo pomocí jiných analytických nástrojů jako je například Google Analytics:
nárůst návštěvnosti oproti běžnému průměru,
chování nových návštěvníků (čas na stránce, prokliky, bounce rate),
konverze a nákupy.
🚀 Tip: Příspěvky jednotlivých influencerů ideálně časově rozprostřete (několikadenní rozestupy), abyste mohli přesněji analyzovat, kdo přinesl jaké výsledky. Pro ještě přesnější měření použijte UTM parametry – unikátní odkazy vytvořené pro každého influencera zvlášť. Pro správné měření veškeré reklamy je zásadní mít správně nastavené měřící nástroje!
5. Nezapomeňte na rozhodovací fázi zákazníků
U dražších a specifických produktů nemusí být efekt nákupu okamžitý a výsledky mohou být zkreslené a těžce měřitelné. Čím dražší je produkt, tím více času na rozmyšlení zákazníci potřebují. Proto je důležité opakování napříč marketingovými kanály a opakovaný kontakt se značkou. Proto nezapomeňte, že:
skutečné nákupy mohou přicházet až s odstupem,
úspěch kampaně se často plně projeví až díky remarketingu a dalším navazujícím marketingovým aktivitám,
opakovaná komunikace je klíčem k lepším výsledkům.
6. Porovnávejte s předchozím obdobím
Abychom mohli vyhodnotit skutečný přínos influencer kampaně, je důležité výsledky porovnávat s předchozím obdobím. Sledujte rozdíl v nákupech nejen v krátkém čase / průběhu kampaně, ale také napříč obdobím.
Sledujte:
jaká byla návštěvnost a prodeje před kampaní a po jejím spuštění,
změnu počtu followerů na sociálních sítích,
míru zapojení u vašich vlastních příspěvků,
změny v počtu konverzí nebo poptávek.
🚀 Tip: Porovnávání vám pomůže jasně určit, jestli kampaň přinesla skutečný růst, nebo zda se výsledky nijak zásadně nezměnily. Nezapomeňte však počítat i s přirozenými sezónními či dalšími vlivy, které mohou výsledky ovlivnit a zkreslit.
7. Vyhodnocujte kvalitu obsahu
Při měření úspěšnosti kampaně nesledujte jen čísla, ale zaměřte se i na kvalitu samotného obsahu. Influencer může doručit vysoký dosah, ale pokud obsah neodpovídá vaší značce, není autentický nebo působí neprofesionálně, kampaň nemusí mít požadovaný efekt. Sledujte, jak influencer komunikuje sdělení, zda zachovává tón vaší značky a jak vizuálně zpracoval příspěvek. Kvalitní obsah by měl být přirozený, důvěryhodný a měl by zapadat do běžné komunikace influencera, aby oslovil jeho publikum co nejefektivněji.
Měřit úspěšnost kampaní s influencery je nejen možné, ale i klíčové. S jasně stanovenými cíli, správným nastavením analytických nástrojů a promyšlenou strategií získáte cenná data, která vám umožní optimalizovat investice a posouvat vaše kampaně k ještě lepším výsledkům. Ozvěte se nám a společně vymyslíme strategii, která přinese skutečné výsledky.