top of page

Jak sestavit efektivní publikační plán?

Obrázek autora: Martina Scheiner - CEOMartina Scheiner - CEO

Aktualizováno: 21. 10. 2024

Dobrý plán je půl úspěchu. To platí i pro přípravu obsahu. Pokud chcete, aby váš blog nebo sociální sítě působily profesionálně, neobejdete se bez publikačního plánu. Díky jednoduché tabulce pozvednete váš content na novou úroveň a zefektivníte tvorbu i publikaci nových příspěvků. Jak správně připravit publikační plán? 


Hnědovlasá paní drží v ruce kalkulačku a má před sebou laptop s papíry, aby vymyslela jak sestavit efektivní publikační plán.
Jak sestavit efektivní publikační plán?

Co je to publikační plán a proč ho používat? 

Publikační plán je strategický dokument z oblasti obsahového marketingu. Má nejčastěji podobu jednoduché tabulky, ve které je přehledně shrnuto, co, kdy, kam a jak chcete publikovat. Připravit ho můžete pro blog, sociální sítě, ale třeba i pro podcasty. Ať už ho vytvoříte pro jakýkoliv marketingový kanál, vždy půjde o soubor podkladů (bannery, fotky, videa, texty, odkazy) a námětů na tvorbu zajímavého obsahu, s jasně daným harmonogramem pro jeho publikaci.


Na první pohled prostá (například excelová) tabulka má však výrazně pozitivní dopad na kvalitu a efektivitu řízení obsahu. Plánování příspěvků na základě analýz a s dostatečným předstihem má několik výhod: 

  • zvládnete tvořit hodnotný obsah pro vaše čtenáře

  • vaše kanály budou mít řád a konzistentnost

  • získáte pravidelnou organickou návštěvnost 

  • využijete klíčová slova a lépe zacílíte své publikum

  • zpětně lépe vyhodnotíte úspěch příspěvků


Správně vytvořený publikační plán vám do tvorby obsahu vnese to nejklíčovější – řád. Díky předem stanovenému harmonogramu získáte disciplínu a konzistentnost, které vám pomohou zvýšit návštěvnost webu a sociálních sítí, a získat tak nové zákazníky. Více podobných tipů najdete v našem článku 5 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu.


Z čeho by měl publikační plán vycházet?

Efektivní publikační plán by měl vycházet z jiných strategických dokumentů, jako je analýza klíčových slov, obsahová analýza konkurence, content gap analýza a marketingová strategie. Při jeho tvorbě se neobejdete ani bez znalosti své cílové skupiny. Témata příspěvků je potřeba vybírat s ohledem na potřeby zákazníků. Měly by odpovídat na palčivé otázky klientů, které si obvykle kladou před, během i po koupi vašeho produktu nebo služby. 


Před tvorbou publikačního plánu proveďte obsahovou analýzu konkurence, abyste odhalili content gap, tedy mezeru v obsahu, kterou můžete na svém blogu zaplnit. Získání přehledu o konkurenci vám pomůže publikovat kvalitnější a zajímavější obsah.


Pokud vám na přípravu obsahu nezbývá čas ani energie, obraťte se na nás. V Marion Marketingu vám rádi pomůžeme jak s publikačním plánem, tak s tvorbou článků i příspěvků na sociální sítě. Domluvte si s námi nezávaznou konzultaci a zjistěte, co vše pro váš byznys můžeme udělat. 


Co nesmí v publikačním plánu chybět? 

Publikační plán si můžete přizpůsobit podle potřeby, na pár základních bodů byste však určitě neměli zapomenout. Co by tedy měl správný publikační plán obsahovat? 


  • téma článku/postu

  • obsah postu (obrázek/video a text)

  • datum (a čas) publikace 

  • klíčová slova, hledanost a konkurenčnost

  • typ obsahu a sociální síť či kanál publikace

  • info o stavu (zadáno/publikováno)

  • finální URL 


Pokud pracujete v týmu, můžete přidat i kolonku se jménem kolegy, který má daný článek či post na starost. Připojit lze i další atributy, jako je rubrika, štítky, hashtagy, odkazy k internímu prolinkování, název článku nebo SEO náležitosti jako meta title a popisek. 


Publikační plán a návod jak jej vytvořit

Teď už máte téměř všechny informace k tomu, abyste zvládli sestavit publikační plán pro svůj byznys. Zbývá už jen zodpovědět pár praktických otázek a můžete se pustit do přípravy poutavého obsahu pro váš blog či sociální sítě. 🥳


Jak často plánovat?

Frekvence plánování se odvíjí od odvětví a typu obsahu. Pokud chcete zůstat aktuální a vyjadřovat se k novým trendům, vyplatí se vám připravit harmonogram na kratší období, třeba na jeden týden. Naopak pokrýváte-li stálejší témata, pak můžete plánovat i na měsíc či rok dopředu. Ať už plánujete na týden či na měsíc, důležitá je pravidelnost. Vždy si proto určete, v jaký den se do plánování další fáze pustíte. Při sestavování harmonogramu mějte na paměti sezónnost příspěvků a náročnost přípravy daného typu obsahu. 


Kde publikační plán vytvořit?

Dobrou zprávou je, že si vystačíte s Excelem nebo Google Tabulkami, které vám poskytnou vše, co k základnímu a funkčnímu plánu potřebujete. Takováto tabulka by měla být přehledná a vhodně naformátovaná, aby fungovala jako spolehlivý nástroj na dalších několik let a kolegové či klienti se v ní snadno vyznali.  Pro publikaci příspěvků vám dobře poslouží i některý z mnoha online nástrojů, které vám pomohou obsah nejen naplánovat, ale zvládnou příspěvky na sociální sítě v daný čas také publikovat.


Aplikace pro tvorbu publikačního plánu (contentu)

Pro plánování contentu existuje několik užitečných aplikací, které pomáhají efektivně organizovat a řídit obsah na sociálních sítích:

  1. Trello – flexibilní nástroj pro správu úkolů, kde můžete vytvářet tabule s plánem obsahu, připomínkami a termíny publikací.

  2. Hootsuite – populární platforma pro plánování a automatizaci příspěvků na různých sociálních sítích. Umožňuje sledovat výkon a analyzovat dosah příspěvků.

  3. Later – zaměřený na vizuální obsah, umožňuje plánovat a automaticky zveřejňovat příspěvky na Instagramu a dalších sítích. Nabízí náhledy feedu, takže vidíte, jak bude váš profil vypadat.

  4. Buffer – jednoduchý nástroj pro plánování a analýzu příspěvků, ideální pro menší týmy.

  5. Meta Business Suite (dříve Facebook Business Suite) - platforma od společnosti Meta, která umožňuje spravovat všechny vaše aktivity na Facebooku a Instagramu z jednoho místa. Je ideální pro plánování obsahu na tyto 2 sociální sítě.


Každá z těchto aplikací nabízí různé funkce podle potřeb vaší content strategie.


Pracujte a tvořte publikační plán s předstihem 

V tomto článku jsme vysvětlili, proč je publikační plán nezbytnou součástí profesionální obsahové strategie. Už víte, že vám pomůže s pravidelností, lepším cílením a prací s klíčovými slovy. Řekli jsme si, z čeho by měl obsahu vycházet a co by ve vašem publikačním plánu rozhodně nemělo chybět. Nezapomeňte, že správný publikační plán je odrazem analýzy konkurence, klíčových slov a content gapu a přináší hodnotu vašim čtenářům. Pokud budete postupovat správně a tvořit publikační plán s dostatečným předstihem, brzy oceníte, že máte více času na jiné aktivity a méně stresu s tím, co na sítě publikovat a také zaznamenáte příliv nových návštěvníků na web nebo sociální sítě, ze kterých se mohou stát i vaši zákazníci. Tak tvořte obsah, ale s rozmyslem a předstihem! 


Chcete se dozvědět víc ze světa sociálních sítí a online marketingu obecně? Odebírejte náš newsletter a už žádný článek nepropásnete! 


Pracovní stůl u kterého sedí více lidí a jsou jim vidět pouze ruce. V jedné ruce drží propisku a druhá je položená na papírovém plánovači.
Týdenní plánovač pro Instagram

201 zobrazení

Comments


Blurred rainbow light refraction texture overlay effect for photo and mockups. Organic dro

REFERENCE OD KLIENTŮ

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel Chronologické Mapy Světových Dějin

Rád bych touto cestou doporučil MARION MARKETING. Pokud jste jako já prošli v on-line už několik velkých agentur, aby jste nakonec přišli na to, že být největší neznamená být nejlepší, tak jste tu správně.
Po 4 letech hledání parťáka, jsem našel MARION MARKETING, kteří o proti jiným neslibovali zázraky, ale přišli s konkrétními úpravami a návrhy reklam tak, že dnes jsme stabilní v příjmech, jak v ČR tak v zahraničí.

Zbyněk Čep - Jednatel & vydavatel
Chronologické Mapy Světových Dějin

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Pro nezávaznou konzultaci vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Děkujeme za odeslání formuláře, brzy se vám ozveme!

​​Tel: +420 602 864 895

info@marionmarketing.cz

Pracovní hodiny: ve všední dny 9-17h

IČ: 28467281 / DIČ: CZ28467281

V korytech 3155/23

Záběhlice, 106 00 Praha 10

JSME PARTNERY:

Marion Marketing - Socialboa
Jsme stříbrnými partnery Shoptetu
Testujto logo
Logo Hospodářská Komora_edited.png

© MARION MARKETING s.r.o. 2020 

bottom of page