top of page
  • Obrázek autoraMartina - Marblog

5 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu

Můžete nabízet sebelepší produkt nebo službu, ale pokud o tom nebude nikdo vědět, těžko dosáhnete svých podnikatelských snů. Existuje spousta způsobů, jak zvýšit návštěvnost webu. Kromě placených reklam je tu řada metod, které zvládnete sami, a dokonce i bezplatně. Přečtěte si naše tipy, jak se v online světě zviditelnit.

Pracovní stůl s notebookem, růžemi, diářem, mobilem a ukázka, jak zvýšit návštěvnost webu
Jak zvýšit návštěvnost webu

Není návštěvník jako návštěvník

Asi každý, kdo alespoň částečně podniká přes internet, touží mít na svých stránkách dostatek návštěvníků. Celková čísla ovšem zdaleka nejsou všechno, naopak mohou klamat. Ať už prodáváte boty, bylinky, jazykové kurzy nebo cokoliv jiného, je pro vás důležitá relevance návštěvníků, kteří na vaše webovky chodí. Někdo, kdo se nechce učit cizí jazyk, ale nějakým způsobem se na váš web dostane, si váš jazykový kurz asi nekoupí, ať bude vaše prezentace sebelepší. Vždy se tedy snažte získat co nejvíce relevantních návštěvníků – tedy těch, koho máte šanci proměnit v zákazníky. Jak na to?


1. Začněte u SEO

Pokud na své webové stránky chcete dostat nové návštěvníky, měli byste začít u SEO (search engine optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače. Jednoduše řečeno se jedná o úpravu (optimalizaci) vašich stránek pro vyhledávače jako Google či Seznam tak, aby se dostaly na přední příčky při zobrazování výsledků vyhledávání. Základem je vhodná a přehledná struktura webu za použití klíčových slov, která vaši potenciální zákazníci vyhledávají. Základem pro optimalizaci je dokument zvaný analýza klíčových slov, ve které jsou uvedena spojení, která byste měli používat nejen v textech, ale především v názvech kategorií či vstupních stránek. Nezapomínejte, že na SEO je nutné pracovat průběžně a k ruce byste pravidelně měli mít report, který vám poradí, jak si ve vyhledávání stojíte.


2. Tvořte kvalitní obsah

Další funkční cestou, jak na svůj web přilákat nové návštěvníky, představuje obsahový marketing. Obsah neboli content může mít různé podoby od článků na blogu přes newslettery a příspěvky na sociálních sítí až po podcasty, videa a další formáty. Velmi důležitým aspektem obsahu je, že musí být pro vaše potenciální návštěvníky či posléze zákazníky přínosný a hodnotný. To znamená, že jim musíte nabídnout odpovědi na otázky, které je zajímají. Proces vytváření obsahu rozhodně nemůže být nahodilý – měli byste opět pracovat s klíčovými slovy a SEO a content rovnou tvořit tak, aby byl optimalizovaný pro vyhledávače (viz předchozí bod). Pokud máte například starší články, které byste i nadále rádi používali, zkontrolujte, zda jsou pro vyhledávače optimalizované a případně to napravte. Váš obsah by se měl na webu objevovat kontinuálně a pravidelně, takže se rozhodně vyplatí udělat si publikační plán (a ten pak dodržovat).


3. Pomozte si placenou reklamu

Získat přední pozice ve vyhledávání pomocí SEO a kvalitního obsahu není sice nemožné, ale především u některých vysoce konkurenčních frází to může být hodně obtížné či zdlouhavé. Naštěstí je tu ovšem možnost placené reklamy. Ta se může lidem zobrazovat prakticky kdekoliv na internetu – ve výsledcích vyhledávání, na webových stránkách i na sociálních sítích. Mezi nejvíce efektivní online marketingové nástroje, které zvýší návštěvnost vašeho webu, patří PPC reklama. Její největší výhodou je, že jako inzerent neplatíte za pouhé zobrazení reklamy, ale až za proklik – tedy až poté, co reklama člověka zaujme natolik, že na ni klikne, a dostane se tak rovnou na váš web. Konečným účelem PPC reklamy sice nebývá samotný proklik, ale konverze, tedy například dokončení nákupu, přihlášení k newsletteru, registrace uživatele atd. Jakmile se tedy návštěvník na váš web jednou proklikne, záleží již na tom, co mu na svých stránkách nabídnete, v jaké podobě, za jakou cenu a tak dále.


4. Buďte vidět na sítích

V dnešním světě platí, že kdo není na sítích, jako by nebyl. Jsou dnes paralelou k webové stránce a tak byste je neměli podcenit. Velkou roli hraje samozřejmě to, co konkrétního svým zákazníkům nabízíte, nicméně s velkou pravděpodobností jich alespoň značná část používá sociální sítě. Nejoblíbenější sítě Facebook a Instagram vám poskytují obrovský prostor pro prezentaci, komunikaci s fanoušky i budování důvěryhodnosti a komunity. I na sítích je ovšem konkurence obrovská, proto by měl být obsah na sociální sítě vysoce kvalitní. Vaše příspěvky by tedy měli po obsahové i vizuální stránce zaujmout. Jedině tak získáte nové sledující a fanoušky, se kterými můžete dále pracovat.


5. Zapojte influencery

S výše uvedenými sociálními sítěmi souvisí žhavý fenomén zvaný influenceři. Jedná se o lidi, kteří jsou na sítích jako doma, tvoří si vlastní kvalitní obsah a co je pro vás nejdůležitější: mají spoustu fanoušků. A právě svým fanouškům mohou influenceři v rámci spolupráce s vámi doporučovat vaše produkty nebo služby. Forma spolupráce s influencery může mít různou podobu od poskytnutí produktů či služby zdarma (tedy barterový obchod) až po klasickou placenou reklamu. A věřte, že někteří z influencerů tvoří opravdu špičkový obsah, který si nezadá s tvorbou profesionálů. Velmi důležitý je samozřejmě správný výběr influencera, který by měl svou tvorbou ladit k vašim produktům, mít dostatečný počet sledujících i dosah a zároveň by jej měla sledovat vaše cílová skupina, která se o vás v jeho příspěvcích dozví.

Pokud máte ze spolupráce obavy, můžete si vyzkoušet spolupráci s influencery přes platformu SOCIALBOA, kde po registraci získáte 500 kreditů na první barterovou kampaň zdarma.


Jak zvýšit návštěvnost webu, aneb od návštěvníka je to jen krůček k zákazníkovi

Pokud na svůj web dostanete relevantní návštěvníky, při troše snahy je proměníte v zákazníky, či dokonce v loajální zákazníky a fanoušky. Jako první byste měli svůj web optimalizovat pro vyhledávače, aby vás našli ti, kdo vaše produkty či služby právě potřebují. Zapomínat byste neměli ani na content marketing, v rámci kterého nabídnete návštěvníkům internetu zajímavý obsah, který si rádi přečtou či prohlédnou. V rámci placené reklamy je pro zvyšování návštěvnosti optimálním nástrojem PPC, u které platíte pouze za ty, kdo se na váš web skutečně dostanou. A samozřejmě byste neměli chybět ani na sociálních sítích, kde je nutné se prezentovat kvalitním a poutavým obsahem. Relevantní návštěvníky k vám pak dokáží přivézt také influenceři – u nich jen pozor na to, abyste vybrali ty správné.


Díky tomuto článku víte, že způsobů, jak zvýšit počet návštěvníků webu, existuje celá řada. V rámci všech, které jsme dnes zmínili, máme v Marion Marketingu k ruce zkušené specialisty, kteří najdou to nejlepší řešení právě pro vás. Pokud tedy chcete na svůj web přilákat nové návštěvníky, neváhejte nás kontaktovat. Budete překvapeni, jak rychle se výsledky dostaví!


bottom of page