Také jste si dali do nového roku předsevzetí být víc vidět? To rádi slyšíme! Máme pro vás tipy na nejžhavější trendy na sociálních sítích 2025. Přizpůsobte jim svou strategii a máte vyhráno. Poradíme vám, jak jednotlivé trendy co nejlépe využít a posílit tak image vaší značky. Tak pojďme na to!

Letošní zásadní trendy na sociálních sítích 2025
Krátká videa na prvním místě
Krátká, vtipná a jednoduchá videa jsou rok od roku populárnější. Tento formát obsahu pochází z TikToku, ovládl už ale i další sociální sítě. Reels (= krátká videa na Instagramu a Facebooku) nejsou žádnou novinkou, jejich oblíbenost ale ani zdaleka neklesá. Připravte se na to, že budou na sítích vévodit i v roce 2025.
TIP: Zamyslete se nad tím, jak využít formát jednoduchých videí pro prezentaci vaší značky. Natočte svůj produkt, nechte sledující nahlédnout do zákulisí jeho výroby nebo se zkuste zapojit do nových výzev a trendů. Při tvorbě pamatujte na to, že na zaujmutí diváka máte v průměru 3 vteřiny.
Nevíte si se sociálními sítěmi rady? Ozvěte se nám! Tvorbu obsahu a správu firemních profilů na sítích máme v malíku.
Mikroinfluenceři
V poslední době roste zájem o tzv. mikroinfluencery, menší tvůrce s 1 000 až 10 000 sledujícími. Ty vám mohou nabídnout větší zapojení komunity a často i autentičtěji zpracovanou reklamu než influenceři s 100 000 a více followery. Výhodou je i cena, menší tvůrci jsou zpravidla levnější, nebo nabízejí barterovou spolupráci (službu výměnou za váš produkt).
TIP: Při hledání spolupráce s influencery nekoukejte nutně na počet followerů, ale spíš na zaměření influencera a jeho fanoušků. Najděte tvůrce, který k vám má blízko. Například pokud nabízíte přírodní kosmetiku, spojte se s někým, kdo žije a aktivně propaguje zdravý životní styl.
Věděli jste, že nová legislativa o registraci online tvůrců v Česku může výrazně ovlivnit, jak influenceři podnikají? Podívejte se na komentář naší Martiny Scheiner pro HN.cz.
AI jako pomocná ruka
“AI nenahradí lidi, ale lidé, kteří používají AI, nahradí ty, kteří ji nepoužívají.” Umělá inteligence je efektivním nástrojem, který vám může ulehčit tvorbu obsahu nejen na sociální sítě. Určitě za vás neudělá všechnu práci, ale pomůže vám například s:
generováním nápadů na příspěvky nebo kampaně,
brainstormingem ohledně vhodné strategie,
přípravou a úpravou textů na sociální sítě,
tvorbou obrázků,
analýzou dat,
titulky k videím
a spoustou dalších úkolů.
Pokud se v nových technologiích vyžíváte, nadche vás také rostoucí zapojení Virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality. Vaši zákazníci si tak budou moci váš produkt “vyzkoušet”, ještě než ho koupí. Příkladem je úspěšná AR kampaň Coca-Coly nebo virtuální zrcadla u některých kosmetických značek.
Komunita > počet sledujících
Silná komunita má přednost před počtem sledujících. Zapojení uživatelů je důležitější než dosah příspěvku. To jsou dva základní trendy, na kterých rok 2025 nic nemění.
TIP: Budujte komunitu se svými fanoušky například skrze privátní účet na Instagramu, facebookovou skupinu nebo v komentářích pod příspěvky. Zapojte své sledující a interaguje s nimi. Má to smysl.
Rozmach UGC
Dejte letos šanci také UGC obsahu, neboli obsahu generovanému uživateli. UGC tvůrci rozumí trendům na sociálních sítích a ví, jak na tvorbu videí. Váš produkt si vyzkouší a natočí spot, které pak použijete na sítích své značky. UGC zvyšuje důvěryhodnost a nahrává i zapojení uživatelů.
Užitečnost UGC dokládají i některé statistiky. Až 84 % lidí má větší důvěru ve značku, která zapojuje do svého obsahu UGC tvůrce. Globální trh s UGC má nyní hodnotu 5,36 miliardy dolarů, do roku 2030 vzroste až na 32,6 miliardy dolarů.
TIP: Přečtete si více o rozdílech mezi UGC tvůrci a influencery a zjistěte, co bude více vyhovovat vaší značce.
Autenticita
Dokonale sladěný feed a bezchybné fotografie prohrávají boj s autentickým obsahem. Zákazníci chtějí vidět realitu, obyčejnost a třeba i zákulisní videa z vašich kanceláří. Autentickým značkám, které si na nic nehrají, se daří skvěle. Myslete na to, až budete letošní rok připravovat obsah na své sítě.
Zapojujte se v komentářích
Na sítích nemusíte být vidět pouze v rámci svého obsahu. V zahraničí je nyní trendy komentování příspěvků ostatních uživatelů. Když se vám komentář povede, může přivést na váš profil více potenciálních zákazníků. Ať už vystupujete na sítích kdekoliv, stále se držte svého způsobu komunikace a zůstávejte autentičtí.
Zapojení zaměstnanců
Novinkou v obsahu zahraničních i českých značek je tzv. EGC (Employee generated content) – obsah generovaný zaměstnanci. Zapojením lidí, kteří pro firmu pracují, dáte své značce tvář a posílíte autenticitu. Pokud se na to vaši zaměstnanci cítí, mohou mluvit třeba o zákulisí vaší firmy, o tipech na produkty nebo se zúčastnit nějaké trendy výzvy.
Kreativita nezná mezí
Nebojte se se sociálními sítěmi experimentovat a zkoušet nové formáty obsahu. Na TikToku i Instragramu se střídají trendy jeden za druhým. Zkuste se také zapojit a přilákat pozornost diváků tím, co zrovna letí. Ale pozor, stále mějte na paměti image své značky a potřeby i zájmy své cílové skupiny.
Sdílejte udržitelnost
Stále více lidí se zajímá o udržitelnost a ekologii. Dejte svým zákazníkům na sociálních sítích vědět, že při svém podnikání myslíte na přírodu. Vysvětlete, v čem je váš produkt ekologický, nebo co se jako firma snažíte dělat, abyste zmírnili dopad svého podnikání na životní prostředí. Buďte ale upřímní, vyhněte se tzv. greenwashingu a netvařte se ekologicky například, když své produkty vyrábíte v Číně.
Nemusíte na to být sami
Rok 2025 přináší jasné trendy: krátká videa, mikroinfluenceři, zapojení komunit, UGC a autenticita ovládají sociální sítě. Klíčem k úspěchu je originální obsah, který zaujme během pár vteřin, a technologie jako AI, které usnadňují práci. Pokud chcete získat srdce zákazníků, stavte na upřímnosti, kreativitě a udržitelnosti.
Chcete se v nových trendech zorientovat nebo potřebujete posunout svou značku dál? Kontaktujte nás a pojďme si na bezplatné konzultaci říct, co pro vás můžeme udělat.
Comments